חדשות הארץמבזקים

המינהל האזרחי מפנה קרוואנים ביישוב בשומרון: "לא נוותר על אדמתנו"

כוחות משטרה ומנהל אזרחי הגיעו לפני זמן קצר (שני) לישוב ברוכין במערב השומרון והחלו בפינוי קרוואנים הסמוכים לישוב. כעת שלושה קרוואנים מפונים מהמקום.

במועצה האזורית שומרון אומרים כי "בכל אזור גוש מערבא וואדי סוסי ישנם עשרות מבנים פלסטיניים בלתי חוקיים, אשר דיווחים עליהם הועברו בחודשים האחרונים למנהל האזרחי – אולם לא נעשתה כל אכיפה בנידון."

עשרות תושבי ברוכין מוחים בשעה זו נגד הפינוי, על כי הפינוי מתבצע כה סמוך ליום הזיכרון ויום העצמאות, ועל כי לא נעשית כל אכיפה מצד המנהל נגד הבניה הערבית הבלתי חוקית, לדבריהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, יוסי דגן ראש מועצת שומרון ביטל את לו"ז הפגישות שתוכנן לו היום בכנסת, ועושה דרכו למקום.

דגן תקף את הממשלה בחריפות על הפינוי: "הממשלה שהורסת בנוגדנות כל קרוואן של יהודים בשטח שמעולם לא היה שייך לאף אדם, כשבהר ממול ישנם למעלה מ-80 בתים ערבים לא חוקיים בהם היא לא נוגעת – חייבת להתחלף. זו אפליה בוטה של הממשלה כלפי יהודים ביהודה ושומרון. בעוד שכמה קרוואנים ישנים בשטח שלא שייך לאף אחד ומעולם לא היה שייך לאף אחד הפכו לבעיה הכי גדולה של המדינה, סביב ברוכין, עלי זהב וואדי סוסי ישנם למעלה מ-80 בתים לא חוקיים בעליל שנבנו במסגרת ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על שטחי C. למות כל הסיורים, הבקשות והתחינות שלנו אין פוצה פה ומצפצף, ועדיין לא הרסו אפילו מבנה אחד. הממשלה הזו צריכה להתחלף, אנחנו נלחם על ארץ ישראל ולא נוותר על אדמתנו".

ח"כ איתמר בן גביר מסר: "הפינוי כעת בברוכין, הוא תוצאה ישירה של ההסכם של בנט לעבאס ומועצת השורא לפנות מאחזים ולא להחיל ריבונות בהר הבית ולמעשה לחלק את ירושלים. מי שנתן מיליונים לאחים המוסלמים, כעת מחלק את ירושלים ומוכר ומפנה חלקים בארץ ישראל. נעשה הכל להפיל אותם ולגרום שזה יהיה המושב האחרון של הממשלה הרעה הזאת".

בתנועת רגבים הציגו תיעוד ונמסר: "בתיעוד נראה רק במרחב שמקיף את ברוכין קיימים 1,054 מבנים בלתי חוקיים של ערבים, חלקם בניינים רבי קומות וטירות מפוארות שמהווים רק טיפה בים של עשרות אלפי מבנים לא חוקיים בשטחי C."

ראש 'מטה מחאת הקו האדום' יואל שילה, הגיב: "דווקא סמוך ליום הזיכרון ויום העצמאות ממשלת ישראל ממשיכה לפגוע בלב התיישבות. מי שהיה מנכ"ל מועצת יש"ע וכיום יושב בראשות הממשלה ממשיך לפגוע בציבור שבחר לכנסת. אנחנו קוראים לשרים וחברי הכנסת מימינה ותקווה חדשה לעצור את הפגיעה במפעל התיישבות ולומר בכל ברור שאנחנו לא רוצים יותר לקחת חלק בממשלה הזאת שפוגעת בכל מה שקדוש ויקר לנו ולפרק בהקדם את הקואליציה באופן מיידי".

צילום: תנועת רגבים

בתנועת רגבים אומרים: "לשר הבטחון נוח להפעיל שרירים מול קומץ נערי גבעות יהודיים ולא לאכוף את החוק במגזר הערבי ובכך מאפשר להם להקים בפועל מדינה בתוך מדינה באין מפריע."

צילום: ירון פישר
צילום: מחאת הקו האדום
צילום: מחאת הקו האדום
צילום: מחאת הקו האדום
צילום: מחאת הקו האדום

Back to top button