מבזקיםמשפטי/פלילי

חמישה נאשמים ביידוי אבנים לעבר אוטובוסים ורכבים עם סממנים יהודיים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד טארק נתשה (21), נעים נתשה (23) ושלושה קטינים נוספים כבני 17, תושבי ירושלים וקלקיליה, וזאת לאחר שיידו אבנים לעבר אוטובוסים וכלי רכב בירושלים במהלך חול המועד פסח.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דולי מזעל, הנאשמים, יחד עם מספר רב של צעירים, החליטו ליידות אבנים לעבר רכבים פרטיים שהנוסעים בהם הינם בעלי חזות או סממנים יהודים וכן לעבר אוטובוסים של חברת "אגד". לצורך כך התמקמה החבורה סמוך לצומת רוקפלר בירושלים והמתינה להגעת כלי רכב ואוטובוסים כשהם מצוידים באבנים ובסלעים.

אז החלו ליידות אבנים לעבר שבעה אוטובוסים וכלי רכב שבהם נסעו עשרות נוסעים, בהם גברים, נשים וילדים. האבנים שיידו הנאשמים והאחרים, ניפצו את שמשות האוטובוסים וגרמו להם נזקים כבדים, ואף פגעו בנוסעים ונהגי האוטובוס שנזקקו לטיפול רפואי בעקבות זאת. בנוסף, בעת מעצרו של אחד הנאשמים הוא התחזה בכזב כאדם אחר וזאת במטרה להונות את השוטרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב האישום מייחס לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של התפרעות, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, ניסיון חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, כניסה לישראל שלא כחוק והתחזות כאדם אחר.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר נכתב, בין היתר, כי " המשיבים ביצעו את המיוחס להם בתקופה בה התרבו אירועי הפרות סדר ואלימות בירושלים ולכן מעידים במעשיהם כי הם מוסתים, וכי אין מדובר במסוכנות קונקרטית".

צילום: דובר צה"ל

Back to top button