חדשות חוץמבזקים

סערה בארה"ב: טיוטה שהודלפה חושפת שהעליון צפוי לבטל את הזכות להפלות

טיוטת חוות דעת שפורסמה היום (שלישי) על ידי האתר 'פוליטיקו' מעלה כי בית המשפט העליון של ארה"ב עשוי להיות מוכן לבטל את התיק המפורסם של רו נגד ווייד משנת 1973 שאיפשר הפלות ברחבי הארץ.

החלטה לבטל את הפסיקה של רו נגד וייד תוביל לאיסור הפלות בערך במחצית המדינות ועשויה להוביל להשלכות עצומות לקראת בחירות אמצע הכהונה השנה. אבל לא ברור אם הטיוטה מייצגת את הנוסח הסופי של שופטי בית המשפט בעניין – הדעות משתנות לרוב בתהליך הניסוח.

תהיה התוצאה אשר תהיה, הפרסום של 'פוליטיקו' מייצג הפרה נדירה ביותר של תהליך הדיון החשאי של בית המשפט, ובעניין בעל חשיבות עצומה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"רו טעה בגדול מההתחלה", נכתב בטיוטת חוות הדעת. הוא נחתם על ידי השופט סמואל אליטו, חבר ברוב השמרני של בית המשפט 6-3 שמונה על ידי הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן.

המסמך סומן כ"טיוטה ראשונה" של "חוות דעתו של בית המשפט" בתיק שקורא תיגר על האיסור של מיסיסיפי על הפלה לאחר 15 שבועות. בית המשפט צפוי להכריע בתיק לפני סיום כהונתו בסוף יוני או תחילת יולי.

טיוטת חוות הדעת קובעת למעשה שאין זכות חוקתית לשירותי הפלות ותאפשר למדינות בודדות להסדיר בצורה חזקה יותר או לאסור על הסף את ההליך.

דוברת בית המשפט העליון מסרה שלבית המשפט אין תגובה לנושא.

צילום: AP Photo/Alex Brandon

Back to top button