מבזקיםצבא וביטחון

ללא אישור הצנזורה: השר בר לב חשף את מקום נפילתו של חלל צה"ל

השר לביטחון פנים חשף הבוקר (שלישי) בראיון בכאן רשת ב' וללא תיאום עם הצנזורה את מקום נפילתו של חלל צה"ל, סמל ראשון ברק שרעבי ז"ל, בעומק סוריה בשנת 1984. שרעבי ז"ל היה פקודו של בר לב בסיירת מטכ"ל.

בעקבות דבריו של בר לב, הצנזורה התירה לפרסם את מקום נפילתו של שרעבי ז"ל.

על פי אתר 'יזכור', "ברק גויס לצה"ל, במחצית אוקטובר 1981. תחילה הוא הוצב בשייטת של חיל-הים, אולם אחרי שהחליט כי הוא והים "אינם הולכים ביחד" התנדב לסיירת מטכ"ל. בסיירת עבר קורס צניחה, קורס חובש קרבי לוחם, קורס נהגי נגמ"ש והוסמך כסייר לוחם. עם חבריו לצוות הוא עבר מסעות ארוכים תרגילים ואימונים מפרכים. גופו הלך והתחסן, כפי שאמר חברו לצוות: "הוא 'התבריין' מאוד במהלך שירותו הצבאי". ואילו חבר אחד אחר ציין: "הוא היה נמוך, אבל היה רחב מאוד. בסוף הוא קיבל את התואר 'המתאגרף מעכו' ". ברק עמד בכבוד בכל התלאות, למרות קשיים שסבל: פעם אחת התייבשה לו היד, בשל משא כבד שסירב בכל תוקף לפרוק מעל עצמו. ופעם אחרת, תוך כדי ניווט אזימוטים, התנפחה רגלו לממדי ענק, והוא סירב להפסיק וגרר את עצמו בכוח הרצון יומיים תמימים. כחובש של הצוות, דאג ברק לחבריו מעל ומעבר, וגם בדברים שאינם קשורים ישירות בתפקידו כחובש. אין פלא אפוא, שכולם אהבוהו והשתוקקו להיות במחיצתו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב באתר 'יזכור' כי, "ברק היה קשור מאוד להוריו ולשתי אחיותיו: הבכירה ממנו והצעירה יותר. השלושה פיתחו מערכת יחסים מיוחדת במינה. הייתה לו סבלנות רבה, בפרט אל אחותו הצעירה. את הוריו הוא כיבד והעריך מאוד, ושיתף אותם בחוויות הצבא שעברו עליו. בתום שלוש שנות שירות, כאשר היה ברק אמור להשתחרר, ביקש ממנו מפקדו שיחתום לשנה נוספת בשירות קבע, וזאת לצורך ביצוע משימה מסוימת. ברק נענה לבקשה בלא היסוס."

ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "מדובר בשר שמאלן קיצוני, חושף סודות מדינה שלא כשיר לכהן כשר במדינת ישראל ושלא שולט על מה שיוצא מפיו. עמר בר לב מסכן את בטחון המדינה, לא רק בגלל שהוא נכנע לטרור והרים דגל לבן בירושלים, אלא גם משום שלאדם כמוהו אסור להיות חשוף לסודות מדינה, כי כאשר הוא נחשף אליהם, הוא מגלה אותם".

בן גביר הוסיף: "במדינה מתוקנת רה"מ היה צריך לפטר אותו באופן מידי וכל יום שהוא נשאר בתפקידו הוא גורם נזק לביטחון המדינה".

סמ"ר ברק שרעבי. צילום: אתר יזכור

Back to top button