מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ סמוטריץ' על גל הירש: "התנהלותו לכל אורך שנות הרדיפה נגדו מעוררת השתאות"

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב היום (שלישי) לתחקיר של איילה חסון על גל הירש על הפרשה סביב סיכול מינויו לתפקיד המפכ"ל: "הסיפור של גל הירש הוא קודם כל סיפורו האישי המקומם וסיפורו של העוול שנגרם לו. אבל הוא גם סיפורה של הפרקליטות שהפכה תחת שי ניצן לארגון כוחני מסוכן, מפיוזי, חסר מעצורים ושיכור מכוח. הסיפור של גל הירש הוא סיפורה של מדינת ישראל שהפכה פחות דמוקרטית ויותר מסואבת, בתוך המערכות הכי חזקות והכי חשובות במדינה."

עוד אמר סמוטריץ': "וזה בעצם הסיפור של כולנו, שחייבים לעשות הכל כדי לתקן. כי אין לנו ארץ אחרת ואין לנו מדינה אחרת ואין לנו פריווילגיה לוותר על הנס האדיר של 74 שנות עצמאות יהודית בארץ ישראל. גל הירש הוא גיבור, והתנהלותו האצילית לכל אורך שנות הרדיפה שמתנהלת נגדו מעוררת השתאות ומהווה השראה לכולנו לפעול בנחישות להפוך את מדינת ישראל לטובה וישרה יותר. תודה גדולה מגיעה גם לאיילה חסון שהביאה את הסיפור המטלטל הזה לתודעה הישראלית ונושאת באומץ וללא משוא פנים את דגל התיקון הקריטי כל כך שנדרש במערכת המשפט הישראלית."

תגובת הפרקליטות לסרט: "גל הירש ושלושה משותפיו נאשמים בהעלמת הכנסות ובדיווחים כוזבים לרשויות המס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. הירש נאשם שהעלים באופן אישי הכנסה בסך 6 מיליון שקלים. להירש מיוחסים מעשי מרמה פליליים חמורים כלפי פקיד השומה, שמקומם להתברר בהליך הפלילי, ואין מדובר בסוגיית מס אזרחית. כתב האישום הוגש לאחר חקירה מורכבת, שכללה מתחילתה את החשדות החמורים לביצוע עבירות המס ובמסגרתה בוצעו חיקורי דין בחו"ל, וכן לאחר שנבחנו בכובד ראש הטענות שהעלו הנאשמים בשימוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נמסר: "לפי כתב האישום, הירש ושותפיו ניהלו מערך מסועף של חברות ישראליות וזרות ושל חשבונות בנק רבים ברחבי העולם, באמצעותו ביקשו להסתיר ולהסוות את פעילותם מפני רשויות החוק. התנהלות זו, וכן העובדה שהירש – בניגוד לאחרים – סירב להעביר תדפיסי חשבונות בנק זרים, תרמו להימשכות החקירה. אחד משותפיו של הירש והנאשמים האחרים, שערך ביחד עמם את הפעילות הלא-מדווחת, הודה והורשע זה מכבר בעבירות מס, במסגרת הסדר טיעון, לאחר ששילם את חובו לרשויות המס. הטענות לרדיפתו של הירש או רצון לסכל את מינויו למפכ"ל הן חסרות שחר ואין להן כל ביסוס, מה גם שהחקירה הפלילית נפתחה לאחר שהוסרה מועמדותו של הירש לתפקיד המפכ"ל."

בפרקליטות ציינו: "כאמור, החקירה בפרשת פעילות חברת דיפנסיב שילד בגיאורגיה כללה מיומה הראשון חשדות לביצוע עבירות מס, בהן הואשמו הירש ושותפיו, כמו גם חשדות למתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון, שבעניינן לא גובשו ראיות עוד בשלב החקירה. היועץ המשפטי לממשלה ומי מטעמו פעלו באופן שקול ואחראי ובדקו מידע שהגיע לפתחם כפי שהתחייב מהם לפעול. ההליך המשפטי בעניינו של הירש מתנהל בימים אלה בבימ"ש, וכל הטענות יתבררו במסגרתו".

בנוסף, כרקע נוסף מצויינות הבהרות מטעם הפרקליטות לטענות שונות שעלו בסרט:

– "הטענות: "חקירת השוחד בגיאורגיה נמשכה 7 שנים, ואחרי שלא נמצא דבר, החליטו לטפול לו עבירות מס שוליות כדי להצדיק את "סיכול המינוי". עובדות האמת: בניגוד לנטען, החקירה בעניין הפעילות בגיאורגיה לא נמשכה 7 שנים. מתחילת החקירה הנוגעת לפעילות הירש ושותפיו בגיאורגיה החשדות היו לעבירות מס, שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון. גם המשטרה וגם רשות המיסים ביצעו פעולות חקירה במשותף עוד בטרם החשודים נחקרו בעצמם. בעניין החשדות למתן שוחד זר והלבנת הון לא גובשו ראיות עוד בשלב החקירה. אולם החשדות לעבירות מס התבססו ראייתית וגובשו לכדי כתב אישום", נמסר.

בפרקליטות אומרים: "לעניין משך חקירת עבירות המס – מר הירש סירב (ועדיין מסרב) להעביר מסמכי בנק רלוונטיים בשליטתו לבחינת הרשויות, בניגוד לחלק משותפיו, דבר שהביא להימשכות החקירה. לבקשת סנגוריו של הירש, התקיימו מספר ישיבות שימוע ארוכות שבסופן לובנו טענותיהם עד תום. הפרקליטות מגישה כתבי אישום על בסיס ראיות, כאשר יש יסוד סביר להרשעה, ודוחה מכל וכל טענה של "חיפוש בכל מחיר". כפי שמסרנו בהודעה רשמית ב-2015, המידע הראשוני שהגיע אל היועץ המשפטי לממשלה בעניינו של הירש לא הגיע ממשטרת ישראל אלא מגוף אכיפה אחר. עוד בשנת 2018 הובהר במכתב לסניגוריו של הירש, כי אין אמת בטענתם לפיה הבדיקה החלה אך ורק על סמך חומר ישן שנגנז. גם מכתב זה פורסם בשעתו לתקשורת."

– "הטענה: "הסדר הטיעון שכבר נחתם בפרשה לא קשור לגל הירש ולעבירות שלו". עובדות האמת: זה לא נכון. גל הירש ושלושה משותפיו נאשמים בהעלמת הכנסות ובדיווחים כוזבים לרשויות המס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. אחד השותפים לפעילות בגיאורגיה ולחלוקת הרווחים שנצמחו ממנה, הודה בעבירת מס במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות. דינו צפוי להיגזר בקרוב", נמסר.

– "הטענה: "הפרקליטות טוענת שהירש העלים 6 מיליון שקלים באופן אישי. על 3.5 מיליון שקל הוא שילם מס כדין, אז את זה צריך להוריד מהחשבון, על זה אין מחלוקת". עובדות האמת: עניין זה נתון במחלוקת. סך העבירה של הירש היא 6 מיליון שקל, כפי שמופיע בכתב האישום. הסכום שצוין הועבר ארצה לא בשנה בה הופקה ההכנסה, וכנגד חשבונית שאינה משקפת עסקת אמת, ולכן הינה עבירת מס", נמסר.

– "הטענה: "התייחסות לתיק על העלמת הכנסות במיליונים כתיק "קטנטן", שהוא "אבק". עובדות האמת: עבירות המס שנאשם בהן הירש הן עבירות חמורות, הפוגעות בקופה הציבורית, שעונשן המירבי הוא עד 7 שנות מאסר. ממש לא "אבק", נמסר.

לסיום נמסר: "האמור לעיל נועד להעמיד דברים על דיוקם ולמנוע את הטעיית הציבור. צר לנו על שידורו של סרט כה חד-צדדי ומגמתי, בעוד ההליך תלוי ועומד בבית המשפט. מקומן של כל הטענות להתברר במקום הראוי לכך – במסגרת ההליך השיפוטי."

גל הירש. צילום: מתוך פייסבוק

Back to top button