חדשות הארץמבזקים

מאות אלפי יהודים מ-60 מדינות לקחו חלק בטקס יום הזיכרון הבינלאומי

מאות אלפי יהודים מ-60 מדינות ברחבי העולם לקחו חלק הערב (שלישי) בטקס יום הזיכרון הבינלאומי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה מהתפוצות, אשר מקיים מידי שנה ארגון מסע, מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, באתר יד לשריון בלטרון. במוקד הטקס עמד סיפורם של חיילים בודדים, עולים חדשים, אזרחים ותיירים, שהגיעו לישראל מכל רחבי העולם ונפלו בעת מילוי תפקידם בצה״ל או נרצחו בפעולות איבה.

מאות אלפי יהודים מ-60 מדינות לקחו חלק בטקס יום הזיכרון הבינלאומי
צילום: ארגון מסע
 
זהו הטקס הגדול ביותר בישראל המתקיים בשפה האנגלית, אשר מותאם ליהדות התפוצות וקהילות העולים החדשים בארץ. הטקס, שהתקיים בשפה האנגלית ותורגם לעברית, צרפתית ורוסית והועבר בשידור חי למאות אלפי יהודים ברחבי העולם, בהם בוגרי מסע ותושבי הקהילות היהודיות ברוסיה, אוקראינה, פיליפינים, מרוקו, טורקיה, דרום אפריקה, ארה"ב, קנדה, בריטניה, אוסטרליה, ניו-זילנד, ברזיל, ארגנטינה ומדינות נוספות. בנוסף, אלפי בוגרי מסע וחברי הקהילות היהודיות בעולם התכנסו לצפייה משותפת בטקס בעשרות מוקדים ברחבי הגלובוס.

מאות אלפי יהודים מ-60 מדינות לקחו חלק בטקס יום הזיכרון הבינלאומי
צילום: ארגון מסע
 
כ-5,000 משתתפי תוכניות מסע בישראל נכחו בטקס, שהתקיים באתר יד לשריון בלטרון, במעמד שר התפוצות, נחמן שי, מ״מ יו״ר הסוכנות היהודית יעקב חגואל, סגן יו״ר הכנסת ח״כ יבגני סובה, ח״כ ד״ר יובל שטייניץ, מזכיר הממשלה שלום שלמה, מנכ"ל ארגון מסע עופר גוטמן, נציגי צה״ל, המשפחות השכולות ובכירים בארגונים היהודיים הבינלאומיים, בהם יו"ר קרן היסוד, סם גרונדוורג ובקי כספי, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית JFNA ישראל.
 
השנה, סופר סיפורם של אלי קיי ז״ל, שעלה ארצה מדרום אפריקה ונרצח בפיגוע בעיר העתיקה בדרכו לעבודתו בכותל המערבי; ג׳ורדן בן סימון ז״ל מיחידת אגוז שעלה מצרפת ונפל בקרב בסג׳עיה במבצע צוק איתן; האחים ברק ועמיחי איטקיס ז״ל שעלו ארצה ממקסיקו ונפלו בפעילות מבצעית; דן אוזן ז״ל מדנמרק שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בקופנהגן בשנת 2015 ונופלים נוספים. את אבוקת הזיכרון בשם המשפחות השכולות הדליק נציג המשפחות, אחיו של אלי קיי ז"ל, סמל חנן קיי, המשרת כלוחם בחטיבת הנחל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מאות אלפי יהודים מ-60 מדינות לקחו חלק בטקס יום הזיכרון הבינלאומי
צילום: ארגון מסע
 
במהלך הטקס הוקרנו קטעי וידאו על הנופלים במערכות ישראל ופעולות האיבה, בדגש, כאמור, על חיילים בודדים וצעירים מיהדות התפוצות, הונחו זרים על ידי חיילי צה"ל ומשתתפי מסע והודלקו נרות זיכרון על רקע דגלי המדינות מקהילות מסע במדינות השונות ברחבי העולם.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, במסר לנוכחים: "הערב אנו זוכרים את אומץ הלב, הגבורה וההקרבה של הנופלים. לכל אחד מהם יש שם וסיפור, שחייבים לספר אותו. יחד אנחנו נושאים את הזיכרון שלהם ושולחים כוח וחיזוק למשפחות האמיצות, שחיי יקיריהם נגדעו באחת. בין הנופלים היו עולים, שבחרו לעזוב את הבית שלהם כדי להגן על בתים של אחרים, להגן על מדינת ישראל. הזיכרון שלהם מהווה תזכורת לכמה אנו ברי מזל שיש לנו את מדינת ישראל, בית שלעולם אל לנו לקחת כמובן מאליו. אנו זוכרים את כולם ומצדיעים להם".
 
שר התפוצות, נחמן שי: "הערב, חובה עלינו לזכור ולקדש את ההקרבה העצומה של כל אלו אשר נתנו את חייהם למעננו, בכך שנשאף לממש את החזון שבשמו הם  קריבו חייהם על אדמת הארץ הזו: שגשוגו ועצמאותו של עם ישראל במדינת העם היהודי".

מאות אלפי יהודים מ-60 מדינות לקחו חלק בטקס יום הזיכרון הבינלאומי
צילום: ארגון מסע
 
יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל: "לוחמי המחתרת, חיילים וחיילות, אנשי כוחות המשטרה והביטחון, עולים חדשים, עולים ותיקים, אלו שנרצחו בפעולות טרור בארץ ואלו שנרצחו במתקפות אנטישמיות בחו"ל. אלו שאינם איתנו עוד ואלו שכן. כולם ניצבים איתנו פה היום. והערב הזה, אנחנו מתאחדים ומתייחדים בכדי לזכור אותם ואת גבורתם, להצדיע להם ולומר תודה".
 
מנכ"ל ארגון מסע, עופר גוטמן, אמר: "זהו הטקס הגדול ביותר בישראל אשר מהווה גשר ייחודי בין מדינת ישראל לצעירי יהדות התפוצות. יחד הם פוגשים את סיפורם של מיטב בנינו ובנותינו שנפלו בטרם עת למען הקיום שלנו. ביום הכי ישראלי בשנה, אנו מעניקים למשתתפי מסע השוהים בארץ את ההזדמנות להיות שותפים נצחיים בשרשרת הדורות ובמפעל הציוני, בעת שהם חווים מעמד רב עוצמה בחייו של כל ישראלי כמו יום הזיכרון".
 

Back to top button