מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר הכנסת הקריא בדמעות ממילותיו האחרונות של אחיו, שנפל בעת מילוי תפקידו

יו"ר הכנסת, ח”כ מיקי לוי, הקריא לפני זמן קצר (שלישי) במהלך טקס יום הזיכרון הממלכתי בכנסת, בדמעות, ממילותיו האחרונות של אחיו הצעיר פנחס שנפל במילוי תפקידו בבקעת הירדן ב-1990.

בפתח דבריו אמר לוי: "אחי הצעיר פנחס. קראנו לו פיני. היינו חמישה אחים. אני הבכור, הוא – שנתיים אחריי. פיני היה צעיר ומוכשר מאוד. הוא לחם כצנחן במלחמת יום הכיפורים, ובתקופת ההתשה שאחריה. הוא היה רואה חשבון מצליח, וטיפס מהר בסולם תפקידי ההנהלה בבנק ירושלים. פיני נשא לאישה את שושי, והיה בעל למופת, ואב לרועי ודורון. פיני היה אהוב על הבריות: פיו וליבו שווים תמיד, פעיל ותורם לאחרים, ממייסדי היישוב גבעון החדשה, שבו התגורר ואת התקציב שלו ניהל בהתנדבות."

"הוא יצא לשירות מילואים בבקעת הירדן. מחבל חדר למוצב. בקרב שהתנהל, נהרג אחי. אחי הצעיר פיני. מלח הארץ. אחי, ששיחק איתי בשכונה, שהתייעץ עימי, ואחר כך יעץ לי בחוכמה ובאהבה. שחגג את בר-המצווה לרועי כמה שבועות לפני שנהרג". בקול רועד סיפר על מילותיו האחרונות לשושי אשתו בטלפון מהמוצב: "שמרו על המשפחה. שמרו על המדינה. שמרו על הבית, בכל מחיר." אני שב ומבטיח לך פניני אחי שאני אישית ואנחנו כולנו שומרים על הבית בכל כוחותנו אבל המחיר שמשלמים אימא שרה ואבא מצליח, עליו השלום, שושי הרעיה, רועי ודורון, ואנחנו כולנו, מדינת ישראל, הוא מחיר כואב כל כך. אחי הצעיר פיני. אתה בליבנו לנצח. אתה בליבי, לתמיד". הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button