מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה תמנו שטה: "על כל פיגוע ועל כל טיל אנו נמשיך לעודד עלייה"

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה השתתפה הערב (שלישי) בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה בהובלת המרכז לסיוע לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין. טקס יום הזיכרון בסימן "משאלות של לוחמים" נערך בהשתתפותם של חיילים עולים, חיילים בודדים וחסרי עורף משפחתי שהתאחדו יחדיו לחלוק כבוד לנופלים ולהרכין ראש לזכרם של 24,068 חללי מערכות ישראל.

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות איבה תשפ"ב, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה נשאה דברים בטקס זיכרון מיוחד של המרכז לזכרו של מייקל לוין ז"ל שעלה ארצה מפילדלפיה בשנת 2002, התגייס לצה"ל כחייל בודד ונפל במלחמת לבנון השנייה כשהוא רק בן 22. לצד שרת העלייה והקליטה השתתפו בטקס השר לשעבר וחתן פרס ישראל לעלייה מר נתן שרנסקי ונציגים מעיריית ירושלים וצה״ל.

השרה פנינה תמנו שטה: "החיילים הבודדים מגיעים לישראל בעבור המשימה הלאומית להגן על עם ישראל בארץ ישראל, ולהם תרומה ייחודית ונעלה. החיילים למרות שמם לא בודדים וכל עם ישראל איתם. לא אלה שאיבדנו בקרב ולא אלה שחיים בחיקינו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיפה השרה: "על כל פיגוע ועל כל טיל אנו נמשיך לעודד עלייה, לחבק את העולים ולהעלותם לישראל מכל קצוות תבל. כנאמר לאמנו רחל 'מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה, כי יש שכר לפעולתך ושבו בנים לגבולם', ובהם גם הבנות והבנים, החיילות והחיילים הבודדים."

השרה תמנו שטה: "על כל פיגוע ועל כל טיל אנו נמשיך לעודד עלייה"
צילום: נגה מלסה

מדי שנה מתגייסים לצה"ל 1,700 חיילים עולים. משרד העלייה והקליטה מלווה בשיתוף פעולה עם משרד הביטחון בכל נקודת זמן מעל 5,000 חיילים עולים במהלך שירותם הצבאי ולאחריו, ומסייע להם במענקים כספיים ובמסע הקליטה וההתאקלמות במדינת ישראל.

מנכ"ל המרכז לסיוע לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין, ניר פנסו: "המרכז לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין הוקם בשנת 2009 בהגשמת חלומו של חייל בודד שנפל בקרב, מייקל לוין ז"ל. מייקל חלם על מקום שיהיה בית חם שבו חיילים יוכלו לבלות, לאכול ארוחות שבת וחג, לקבל תמיכה וייעוץ. חבריו של מייקל, יחד עם ציקי אוד שעובד עד היום במרכז, נענו לחלום והקימו בית ברוח זו. היום, משרת המרכז מעל 2,000 חיילים בשנה ובהם ישראלים חסרי עורף משפחתי ועולים מחו"ל. המרכז פועל בירושלים, תל אביב ובאר שבע. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה הוא הזדמנות עבורנו להוקיר את תרומתם של החיילים הבודדים, אשר נפלו בהגנה על מדינת ישראל. הם, אשר בחרו להתגייס לצה"ל למרות הקשיים שניצבו בפניהם, עשו זאת באומץ ונחישות ומימשו במעשיהם את ערכי הציונות הלכה למעשה."

השרה תמנו שטה: "על כל פיגוע ועל כל טיל אנו נמשיך לעודד עלייה"
צילום: נגה מלסה

מייסד המרכז לסיוע לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין, ציקי אוד: "ציקי אוד הוא אביהם המיתולוגי של אלפי חיילים בודדים להם הוא מקדיש את חייו כבר 30 שנה, הוא היה אביו המאמץ של מייקל לוין ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה. "הכרתי את מייקל לוין באולפן בקבוצת יבנה כשעלה לישראל, כשנתיים לפני שהתגייס. ליוויתי אותו לכל אורך הדרך מלפני הגיוס. מייקל ז"ל התגייס ליחידת הצנחנים. במלחמת לבנון השניה, הוא היה אצל ההורים שלו בחופשה, הוא צלצל אליי, אמרתי לו: מייקל אל תבוא, המלחמות פה זה 4-5 ימים, עד שאתה תבוא כבר לא תהיה מלחמה. מייקל היה בדיוק האדם שהייתי צריך להגיד לו לא לבוא, ותוך 24 שעות הוא היה בארץ, הוא הגיע לחבר'ה שלו ונפל בכפר עייתא א-שעב. בשבילי זו הייתה הפעם הראשונה שחייל שאני מטפל בו נופל. מייקל בזמנו דיבר שהוא רוצה להקים בית לחיילים הבודדים, מקום שיוכלו להיפגש בו. אמרתי לחבר'ה: אם בונים משהו זה יהיה לזכר מייקל לוין כי הוא הראשון שדיבר על הנושא הזה."

Back to top button