מבזקיםרצועת עזה

פלגי ההתנגדות בעזה בהצהרה משותפת: "פגיעה באל-אקצא" תוביל למלחמה

פלגי ההתנגדות הפלסטינית פרסמו היום (רביעי) הצהרה משותפת בה הכריזו כי "פגיעה באל-אקצא" תוביל למלחמה.

"מתן אפשרות לציונים להסתער על מסגד אל-אקצא היא תוקפנות פושעת שתוביל לפיצוץ של אבק שריפה ואש מול הנהגת היישות הזמנית הזו. אל-קודס ומסגד אל-אקצא הם קו אדום. אנחנו לא נאפשר לגעת בהם. אנו מזהירים את הכיבוש שלא להמשיך בפשעיו נגד מסגד אל-אקצא. הנהגת האויב המובס אחראית במלואה למעשים הפרובוקטיביים והפליליים הללו ועליה לשאת בהשלכותיהם." נכתב בהצהרה של הפלגים.

עוד נכתב: "אנו קוראים לעמנו בירושלים, בערים הכבושות (בתוך ישראל) ובגדה המערבית הכבושה להתגייסות כללית ולהתקוממות מקיפה בחצרות מסגד אל-אקצא. יש להתקומם מול הכובש ולהצית את האדמה מתחת לרגליו בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי לעצור את פשעיו. אנו קוראים לכל מי שנושא נשק בערים הכבושות להסלים את פעולות הגבורה נגד האויב המושחת הזה. זוהי חובתכם הקדושה להגן על עמנו ועל קדושותינו. אנו קוראים לעם החופשי של האומה למלא את אחריותם בתמיכה במסגד אל-אקצא, המחולל על ידי הציונים הארורים, ומבקשים מהם לעמוד לצד עמנו, בקדושותינו, ולתמוך במטרתנו הצודקת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהודעה נפרדת של ארגון הטרור חמאס בעזה נכתב כי "מתן אפשרות לבכירי המשטר הציוני הכובש להיכנס מחר (חמישי) לחצר מסגד אל-אקצא הוא משחק באש שתוביל למתיחות באזור שהכובש יישא בתוצאותיו."

גם תנועת הג'יהאד האסלאמי פרסמה הצהרה דומה ובה נכתב: "אנו רואים בקריאה להיכנס למסגד אל-אקצא מלחמה נגד אומתנו וקדושתנו. לא נכשל בהגנה על מסגד אל-אקצא ואל קודס ונעשה זאת בכל מחיר".

יש לציין כי במערכת הביטחון לוקחים את האיומים ברצינות ונערכים לירי רקטות מרצועת עזה ולהסלמה באזור. כזכור, בשנה שעברה ישראל יצאה לבצע "שומר חומות" לאחר ירי רקטות של חמאס לעבר ירושלים במהלך מצעד הדגלים.

לנוכח איומי ארגוני הטרור והמופתי של ירושלים, אומר הערב מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו כי "תנועת אם תרצו קוראת לממשלת ישראל לוודא שחופש התנועה של אזרחי ישראל בעיר הבירה ירושלים יישמר, כולל בכל רחבי העיר העתיקה, בכותל המערבי ובהר הבית. את השייח' מוחמד חוסיין יש לחקור עוד הערב בגין הסתה. הזכות לעלות להר הבית היא חלק מזכויות היסוד של כל אזרח ישראל. גם אנחנו נהיה שם מחר".

הצהרה לתקשורת של חמאס
הצהרה לתקשורת של הג'יהאד האסלאמי
חמאס והג'יהאד האסלאמי

Back to top button