חדשות הארץמבזקים

ברכות: אלו הם שני החתנים של חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ב

חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ב בסימן "מנהיגים ומנהיגות" התקיים היום (חמישי), יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל, בתאטרון ירושלים. החידון נערך במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ראש ממשלת ישראל, מר נפתלי בנט, שרת החינוך, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, מנכ"לית משרד החינוך, הגב' דלית שטאובר, יו"ר הסוכנות היהודית, יעקב חגואל וראש העיר ירושלים, מר משה ליאון.

16 מועמדים ומועמדות מכל רחבי העולם התחרו במסגרת החידון העולמי, ובכללם 4 מועמדים שייצגו את מדינת ישראל: רחל אליחי מלכה, שוהם קוצר, הלל כהן ודביר חיים מרצבך. כל אחת ואחד מנציגים אלה גברו על מאות אלפי מתמודדים בכל ארבעת שלבי החידון המוקדמים: החידון הבית ספרי, החידון הרשותי, החידון המחוזי והחידון הארצי.

חבר השופטים בחידון התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשפ"ב הם: מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, יו"ר כנסת ישראל, ח"כ מיקי לוי, יו"ר הסוכנות היהודית, יעקב חגואל, מנהל חטיבת החינוך בקק"ל, שר שלום ג'רבי, אמו של רס"ן בניה ריין ז"ל, חגית ריין, חתן חידון התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשפ"א, גלעד אברהמוף ומחבר השאלות בחידון, יואב שלוסברג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שני החתנים שזכו בחידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ב הם: דביר חיים מרצבך מבית הספר אמי"ת בצפת, והלל כהן מבית הספר הרטמן בירושלים.

צילום: עודד קרני, לע"מ

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון בירכה את החתנים ואמרה: "ברכות חמות לזוכים ולכל המתמודדים שהצליחו להגיע למעמד חשוב ומרגש זה. הלימוד וההעמקה שלכם באוקיינוס החכמה של ספר הספרים, מעוררים השראה ומהווים מודל לבנות ובני נוער רבים. מהתנ״ך אנו שואבים ערכי מוסר, אהבה, נתינה וחמלה, ערכים שהאומה היהודית הנחילה לכל אומות העולם. ערכים אלה מהווים חלק מעוצמתו של התנ״ך, והם מחייבים אותנו כעם לשמר אותם לנצח. אנו פועלים במערכת החינוך לשים את התנ"ך במרכז הלמידה, לחזק ולהעצים את מעמדו בעולמם של הדור הצעיר, כדי שהם יהיו נושאי הלפיד שלו לדורות הבאים."

צילום: עודד קרני, לע"מ

"מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר אמרה כי "ביום חגה הגדול של מדינת ישראל התכנסנו יחד עם מיטב הנוער של ישראל והתפוצות לשתות מהמעיין שלא מפסיק להרוות את צמאוננו, ספר הספרים, התנ"ך שלנו. הוא צור מחצבנו. הוא יסוד הווייתנו והוא מעצב דמותנו כאומה. אנחנו, במערכת החינוך, נמשיך להעמיק בו, להרחיב בו ולשים אותו במרכז הלמידה. לשאוב ממנו את מוסר האבות, את אהבת האמהות ואת רוח הצדק של הנביאים. אני מברכת את הזוכים על ההישג המרשים, ומאחלת לעם ישראל יום עצמאות שמח".

Back to top button