חדשות הארץמבזקים

הנשיא ורעייתו אירחו את הסגל הדיפלומטי והקונסולרי המוצב בישראל

לרגל יום עצמאותה ה-74 של מדינת ישראל, נשיא המדינה ורעייתו אירחו את קבלת הפנים המסורתית לסגל הדיפלומטי והקונוסלרי המוצב בישראל

היום, יום העצמאות, (חמישי, ד' באייר תשפ"ב, 5 במאי), נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו קבלת פנים חגיגית לכבוד יום עצמאותה ה-74 של מדינת ישראל, לסגל הדיפלומטי והקונסולרי המוצב בישראל.

בקבלת הפנים הרשמית, שהתקיימה בגינת הנשיא, התכבדו האורחים בטעימות יינות בוטיק וגבינות תוצרת ישראל, מצפון ועד דרום, וגלידה ישראלית משובחת. כמו כן, הדיפלומטים נהנו מביצוע מוזיקלי של התזמורת הישראלית מארש דונדורמה, תזמורת כלי נשיפה ותיקה ואקלטקטית.

באירוע השתתפו כ-400 אורחים, ביניהם שגרירים ונציגים רמי-דרג מכ-120 מדינות. עוד השתתפו באירוע שר החוץ יאיר לפיד ורעייתו ליהיא, סגן שר החוץ עידן רול, מנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי, מנכ״ל משרד החוץ אלון אושפיז ומכובדים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח/ לע"מ
צילום: חיים צח/ לע"מ
צילום: חיים צח/ לע"מ

להלן דברי הנשיא באירוע במלואם:

״זוהי זכות גדולה לחגוג את יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל עמכם, באירוע מסורתי זה, אשר התחיל עם נשיאנו הראשון, ד"ר חיים ויצמן. התכנסותנו כאן, יחד עם חברים ישנים כחדשים, במדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, חזקה ועצמאית, מזכירה לנו את דברי הנביא ישעיהו, "ששון ושמחה ימצא בה, תודה וקול זמרה".

בילדותי, בשנות השישים בתל אביב, אמי ואבי ציינו בבירור כי אין לקבל כמובן מאליו את הנס של ימינו: את היותנו במולדתנו העתיקה. הם הביעו באוזנינו את תקוותיהם למדינת ישראל, ביחד עם חוסר הוודאות מורט העצבים שהם חוו עם קום המדינה.

רעייתי מיכל ואני, וגם ידידינו שר החוץ יאיר לפיד וליהיא היקרה, זוכרים היטב את דברי הורינו על האתגרים של הימים הראשונים למדינה. על כן זוהי זכות גדולה להתכנס כאן היום, ולהוקיר להורינו וסבינו על מה שהם היטיבו לייצר.

צילום: חיים צח/ לע"מ

מכובדי, היום אנו חוגגים 74 שנים לדמוקרטיה תוססת ורב-תרבותית, דמוקרטיה בה כל האמונות זוכות לכבוד, ובני כל דת זוכים לחופש פולחן. 74 שנים של אומץ ויצירתיות, בהן אתגרים שנראו על פניהם כמעט בלתי-אפשריים הפכו להזדמנויות לחדשנות פורצת-דרך. 74 שנים בהם ידינו הייתה מושטת לשלום, ובהם עמדנו איתנים אל מול כל מי שהתנגדו לנו.

וכאן, במעמד חגיגי זה, מיכל ואני שמחים לפתוח את דלתות ביתנו גם לאלו שסייעו בביצור עצמאותנו, וגם לאלו שפעם רק יכולנו לחלום לחגוג עמם את יום הולדתנו ה-74.

חברים יקרים, מאז שנכנסתי לתפקידי, זכיתי לבקר במספר מדינות, כולל רבות ממדינותנו השכנות במזרח התיכון. לאורכו ולרוחבו של אזורנו, התקבלתי ברוח כנות וחום, של הכנסת אורחים וסקרנות, ושל פתיחות-דעות ודיאלוג. פגשתי נכונות למצוא מכנה משותף, ומאמצים אדירים לעבוד ביחד למרות ההבדלים בינינו. בקיצור: הייתי עד לתמורה היסטורית.

הסכמי אברהם, אשר נחתמו אי-שם בשנת 2020, הם רק ההמשך החדש והמרגש של הסכמי השלום ההיסטוריים עם מצרים בשנת 1979 ועם ירדן ב-1994: שלום שהתאפשר הודות להחלטה להתמקד בעתיד של שגשוג ורווחה, במקום בעבר של עימותים ושנאה. שלום שהתאפשר הודות להבנה ששלום דורש לא רק מפגשים בין פולטיקאים, אלא תלוי בידידות אמת בין עמים.

צעד אחר צעד, אנו כולנו לומדים לנווט את המזרח תיכון המתחדש, לבנות שיתופי פעולה בהם כל הצדדים מרוויחים, על יציבות ועל מודרניזציה, ולממש בהדרגה את הפוטנציאל יוצא-הדופן של אזורנו. אם נצליח, ההשפעות עוד תורגשנה הרחק מקהילתנו המזרח-תיכונית. העולם כולו ירווח מהפיכת המזרח התיכון למוקד עולמי של פתרונות ברי-קיימא של אנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות אקלימיות, חדשנות חדשנית, ושמירה על איכות הסביבה. העולם כולו עומד להרוויח מברית אסטרטגית במזרח התיכון בין הכוחות המתונים, אשר ביכולתה להתריע בפני גורמים קיצוניים ולהכריעם, וכן להעצים את הביטחון האזורי שלנו כאן.

כפי שכולנו יודעים היטב, כאשר השלום מכה שורשים, כוחות הקיצוניות והטרור מתעקשים להתמיד בדרך הישנה של הסתה, אלימות, ושנאה. רק השבוע, ישראל התמודדה עם עוד פיגוע רצחני אחרי שבועות של טרור. אך אל מול איומים, מתקפות, ושנאה, המסר שלנו נותר ברור למדי: כאשר תוקפים אותנו, אנו מתעצמים. וכאשר מנסים לשסע בינינו, אנו מתאחדים אף יותר.

ישראל תעשה כל מה שצריך על מנת להגן על ערינו ואזרחינו.

חברים יקרים, אני נרגש שאחרי 74 שנים, חזון זה של מזרח תיכון מפותח מתממש מול עינינו. ועל כן אני קורא לכל אחת מהמדינות המיוצגות כאן היום: הצטרפו נא לתנופה שנוצרה בעקבות הסכמי אברהם. ספרו נא לאזרחים שלכם על הפוטנציאל של ישראל ועל אוצרותיה. עודדו אותם לגלות את מוסדות הרפואה של ישראל ואת תעשייתה המדעית. דרבנו חברות ותאגידים לגלות הזדמנויות ולנצל את החדשנות, את המשאבים, ואת הרוח היזמית, המתהדהדות במזרח התיכון כולו. הצטרפו אלינו ביצירת יוזמות והשקעות משותפות, ובמאמץ לגלות ולעצב מחדש את אזורנו.

מכובדיי כולם, אבקש לנצל את הזדמנות זו להודות באופן אישי לשר החוץ יאיר לפיד, למנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, לראש הטקס גיל השכל ולצוותיהם, ולכל איש ואישה בסגל המסור של משרד החוץ ולדיפלומטים המעולים שלנו.

תודה לכולכם על שיתוף הפעולה, על המקצועיות והעבודה הקשה. יום עצמאות שמח!

צילום: חיים צח/ לע"מ
צילום: חיים צח/ לע"מ

Back to top button