חדשות הארץמבזקים

אביהו מדינה חתן פרס ישראל: "הרחמן הוא ייתן שלום בינינו"!

הערב (חמישי) עלו לבמה בבנייני האומה בירושלים עשרת החתנים וכלות פרס ישראל לשנת תשפ״ב לאחר שנבחרו על ידי ועדת האיתור ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון – פרופ' ימימה בן מנחם, פרופ' רות ברמן, פרופ' שמעון שמיר, פרופ' יהושע זק, פרופ' מוסא יודעים, מר עודד קוטלר, מר אביהו מדינה, פרופ' יורם פלטי, מר איזי שרצקי וגב' מריומה קליין.

בטקס ישתתפו גם נשיא המדינה ורעייתו, ראש הממשלה נפתלי בנט, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומשפחות הזוכים.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

שרת החינוך הד״ר יפעת שאשא ביטון אמרה בטקס פרס ישראל כי "אם לא נדע לכבד האחד את רעהו, להקשיב גם כשלא מסכימים, הרי אנחנו לא קיימים זה בפני האחר. מכאן ועד לחורבן והרס הדרך קצרה. בואו לא ניתן לזה לקרות.״

היא הוסיפה כי ״אנו פועלים בנחישות לקידום מעמדם של המורים ותגמולם. כי מדינה שלא מתגמלת כראוי את מוריה ומחנכיה, חוטאת לעתידה ומטילה בספק את הישגי המחר שלה.״

צילום: עודד קרני/לע"מ

חתן פרס ישראל, אביהו מדינה נשא בטקס נאום בשם כל חתני וכלות הפרס תשפ"ב (2022) וריגש את כולם. הוא דיבר על אחדות העם שהכרחי לחוסן הלאומי של מדינת ישראל וציין כי יש לדאוג לדורות הבאים. "הרחמן הוא ייתן שלום בינינו"! אמר.

הנאום המלא של חתן פרס ישראל, אביהו מדינה:

כבוד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג
כבוד ראש הממשלה, מר נפתלי בנט
כבוד יושב ראש הכנסת, מר מיקי לוי
כבוד שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון
כבוד נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות
כבוד ידידי המכובד ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון
כבוד הנבחרים חתני וכלות פרס ישראל לשנת תשפ"ב
קהל נכבד, מאזינים וצופים יקרים,

חג עצמאות שמח!!!

נשלחתי לברך ולהודות, בשם חתני וכלות פרס ישראל הנכבדים, לשנת תשפ"ב, שבזכותם מבורכת מדינת ישראל, באנשי עשייה מצטיינים, שתורמים בכישרונם, לחיזוקה ולשגשוגה של מדינת ישראל, בתחומים שונים בחיי החברה – בְּיַזָמוּת חברתית וּבְיַזָמוּת עסקית; בפיזיקה ובבלשנות; בחקר המזרח ובתיאטרון; בפילוסופיה ובמדעי החיים; במוזיקה ועוד…

היום, בירושלים, בירת ישראל, אנו חוגגים את שנת העצמאות השבעים וארבע… ע"ד לעצמאות ישראל, ואולי זהו רמז כי בשנת ה-ע"ד לעצמאותנו, מצווים אנו לעשות בחוכמתנו, ולהביא עצמאות עַ"ד למדינת ישראל.
תיקון ראשון והכרחי בחיינו, אליו שואפים כולנו, שנתברך, ותתקיים בנו הברכה הנאמרת בתפילה… "הרחמן הוא ייתן שלום בינינו"! שלום בינינו הוא הכרחי לעוצמת החוסן הפנימי של מדינת ישראל, וממילא, יחזק אותנו שבעתיים מול אויבים מבחוץ.

עתידה של מדינת ישראל, תלוי בדור העתיד, ועיצובו של דור זה תלוי בנו. עלינו מוטלת החובה להכינו לקראת הבאות, לחנכו וללמדו את מורשת האבות ואת לקחי העבר.
עלינו להעמיק את שורשיו ולחזק בדור העתיד את הרגשת השייכות, האהבה והנאמנות שלו למדינת ישראל.

ביום זה אנו מציינים את המצוינות הישראלית. חבריי וחברותיי מקבלי הפרס הוכיחו גם השנה את איכותם הגבוהה של המדע הישראלי, העשייה החברתית הישראלית, והיצירה האומנותית הנעשית כאן בישראל!

וכדי להמשיך את שרשרת העשייה והיצירה גם לדורות הבאים, עלינו להעמיד בראש דאגותינו, ולפני כל דאגה אחרת, את רווחתם של ילדינו, מגיני הארץ הזאת ועתידה, ולסייע להם בלימודים, בדיור ובפרנסה ראויה, ויפה שעה אחת קודם, עוד טרם יחוו את מאבקי הקיום הקשים בכלכלה הישראלית ויעלו בראשם הרהורים ומחשבות לרדת חלילה ולרעות בשדות זרים!!

הלוואי ותהיה השנה הבאה, שנה שבה יושם דגש חזק על דאגה ועשייה אמיתית למען ילדינו, מגיני הארץ, שהם עתידה. המצוינות שאנו מציינים היום היא נחלת הכלל. מה טוב נעשה אם נעניק אותה במתנה גם לדורות הבאים: בחינוך איכותי, במתן הזדמנויות שוות ובעידוד היצירה לכל גווניה.

כי רק טיפוחם של הדורות הבאים יבטיח את ביטחונה ואת עתידה הטוב של מדינת ישראל!

הלוואי ותהיה השנה הבאה, שנה של מאמצים כנים וחכמים לסיים את סכסוך השכנים במרחבנו. ויבוא שלום על ישראל.

עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו… אמן!!

צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: עודד קרני/לע"מ
צילום: מרכז ההסברה – המטה לטקסים ולאירועים ממלכתיים‏

Back to top button