מבזקיםצבא וביטחון

שלושה נרצחים וארבעה פצועים בפיגוע באלעד, המחבלים נמלטו מהזירה

בפיגוע שאירע באלעד לפני זמן קצר (חמישי) נרצחו שלושה בני אדם וארבעה נוספים נפצעו. מפרטי הפיגוע עולה עד כה כי שני מחבלים תקפו באמצעות גרזן וסכין עוברי אורח במסע רצחני שהחל ברחוב אבן גבירול והמשיך לאמפי פארק הסמוך בעיר.

חובשים ופראמדיקים של מד"א ניסו להציל את חייהם של שלושה נפגעים אך בשל הפציעות האנושות הם נאלצו לקבוע את חייהם. גבר כבן 60 נפצע בינוני, גבר בשנות ה-30 נפצע אף הוא בינוני, אדם נוסף נפצע בינוני עד קשה וצעיר בשנות ה-20 שככל הנראה נאבק במחבל נפצע באורח קל.

פראמדיק מד"א אלון ריזקאן סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב כשהוא עם פציעות קשות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. 3 פצועים, בהם גבר כבן 60 וגבר כבן 35 שנפגעו באורח קשה טופלו במקום ופונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני פונה לבי"ח בלינסון וגבר בן 23 שנפגע באורח קל במהלך מאבק עם המחבלים פונה לבי"ח כשמצבו יציב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פראמדיקית מד"א ספיר אילוז סיפרה: "טיפלנו בצעיר בן 20 שהיה בהכרה מלאה וסבל מפציעות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים מהיר בשטח ופינינו אותו תוך כדי טיפול לבי"ח שיבא כשמצבו קשה והוא הורדם והונשם."

פראמדיק מד"א יעקב אדרי סיפר: "ראינו גבר בן 38 בהכרה מעורפלת עם פציעות קשות בפלג גופו העליון. הוא דאג כל הזמן לשלום ילדיו ושאל אותנו מה קורה איתם. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי לבי"ח בלינסון שם הוא הורדם והונשם. בבית החולים אישתו סיפרה שהילדים שברחו מהמקום הגיעו הביתה כשהם בריאים ושלמים"

פראמדיקית מד"א עידית לוי סיפרה: "בפארק ראינו גבר בן 75 שוכב בהכרה מעורפלת עם פציעות קשות בפלג גופו העליון. הוא לא יכל לדבר והגיב בתנועות. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו אותו והנשמנו אותו ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו קשה."

חובש מד"א אליהו לוינשטיין סיפר: "צעיר בן 23 היה בהכרה מלאה וסיפר לנו שהוא נפצע בידו בזמן שנאבק במחבל שתקף אותו כשישב ברכבו. הוא סבל מחבלה ביד, הענקנו לו טיפול מהיר בשטח ופינינו אותו לבית החולים השרון כשמצבו קל."

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אהרון זילברמן מתנדב זק״א שהגיע מהראשונים למקום סיפר: "הוזעקתי ע"י מוקד זק״א לכיכר אבן גבירול באלעד, מדובר באירוע פח״ע. הגעתי במהירות למקום, מעדות של עוברי אורח הבנו שמדובר בשני מחבלים שיצאו במסע רצח לאורך הרחוב ובאכזריות תקפו בגרזנים וסכינים עוברי אורח תמימים. מסע רצח מכיכר אבן גבירול עד לאמפי פארק הסמוך שהיה באותו זמן עמוס במבלים וחוגגים. מדובר במראות קשים מאוד, אנשים היו שרועים על הכביש ועל המדרכה מהכיכר עד לפארק, זעקות לעזרה נשמעו מכל פינה, נקרע הלב. צוותי מד״א פינו שלושה נפגעים במצב קשה לבית החולים, ונאלצו לקבוע את מותם של שלושה נפגעים במצב אנוש שלא שרדו את הפציעות הקשות. מתנדבי זק"א מרחב שרון נמצאים בזירה ועוסקים במלאכת הקודש, הקשה מכל.״

מתנדבי זק"א בזירת הפיגוע באלעד
צילום: אלן מלכה
מתנדבי זק"א בזירת הפיגוע באלעד
צילום: אלן מלכה

גופות ההרוגים הובאו למכון לרפואה משפטית באבו כביר לצורך זיהוי. מתנדבי ארגון זק"א תל אביב סייעו בטיפול בגופות ובכבוד המתים.

המכון לרפואה משפטית באבו כביר
צילום: זק"א תל אביב
המכון לרפואה משפטית באבו כביר
צילום: זק"א תל אביב

למקום הוקפצו כוחות גדולים של משטרה מכלל תחנות מחוז מרכז. נפרסו מחסומים לאורך הצירים ומתבצעות סריקות בסיוע מסוק משטרתי אחר רכב מסחרי לבן שנצפה נמלט מהמקום וככל הנראה בו אחד המחבלים. המשטרה מעריכה כי יש מחבל נוסף שנמלט רגלי ומתבצעות אחריו סריקות באתר בנייה סמוך למקום הפיגוע.

מהמשטרה נמסר כי "המחבלים עדיין לא נתפסו. אנו מבקשים מהציבור ומסקרנים לא להגיע לזירה. חשיבות לאפשר לכוחות החירום והנצלה לבצע פעילותם. על כל אירוע חריג, דמויות ורכבים חשודים יש לדווח מיידית למוקד החירום של המשטרה.
כל מי שיש בידו חומרי תיעוד מתבקש להעבירם לידי המשטרה."

צילום: דוברות המשטרה
דובר המשטרה – נצ"מ אלי לוי. צילום: דוברות המשטרה
מפקד מחוז מרכז , ניצב אבי ביטון. צילום: דוברות המשטרה

ד"ר ערן רוטמן, מנהל בילינסון מעדכן על מצבם של שני הפצועים שהגיעו לבית החולים.

ד״ר ציון זיבלי, מנהל מחלקת נוירוכירורגיה במרכז הרפואי שיבא על מצב הפצוע שהובהל לבית החולים מהפיגוע באלעד.

על רקע פיגוע הטרור שאירע הערב באלעד, פתחה כללית קו תמיכה לסיוע נפשי ורגשי למטופליה, המופעל בסיוע עו"סים ופסיכולוגים. הקו, שמספרו 03-7472010, זמין כבר החל משעות אלו ויינתן בו מענה רציף לאורך כל שעות הלילה ומעבר לכך, ככל שיעלה הצורך.

בנוסף נפתח מוקד חירום בעיריית אלעד שמספרו 033063777 – הנחיות שוטפות לתושבי העיר ומידע מתעדכן בהתאם להנחיות גופי החירום.

גם מכבי שירותי בריאות פתחה קו לסיוע נפשי ורגשי והחלו להתקבל שיחות במוקד. הקו הפתוח של מכבי שירותי בריאות מעניק מענה מקצועי על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים. כמו כן, מערכת המענה הסוציאלי באלעד נכנסה לכוננות זמינות מלאה בעקבות המצב הבטחוני ומספקת מענה מקיף ומקצועי לפניות שיגיעו למוקד. קו התמיכה של מכבי זמין ונגיש לכל חברי מכבי: 03-5143831

מארגון "עד כאן" נמסר בתגובה לפיגוע באלעד: "במוצאי יום העצמאות מדינת ישראל חוזרת למציאות ביטחונית קשה מנשוא. כפי שהתרענו כבר בחודש מרץ, אנו בעיצומה של אינתיפאדה שלישית. הגיע הזמן לצאת למבצע חומת מגן צבאי- משטרתי מהיר לפירוק המליציות החמושות של ערביי ישראל מנשקם ולשלול את אזרחותם של משפחות המחבלים . ממשלה שהאחים המוסלמים תופסים בה מקום של כבוד גורמת למציאות בה יהודים נטבחים ברחובות ישראל".

בתגובה לפיגוע הנורא באלעד, אומר הערב מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו: "יש דרך אחת בלבד לעצור את גל הטרור. לרוצץ את ראשו של הנחש יחיא סינוואר אשר מעודד ומקדם את ביצוע הפיגועים הללו. עד אז, לעצור את כל ההטבות מעזה. לא ייתכן שעזה תהיה שקטה ותקבל תופינים בזמן שערי ארצנו בוערות".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ערב קשה. אני משתתף בצער משפחות הנרצחים בפיגוע הנתעב באלעד ומייחל להחלמתם המהירה של הפצועים. במיוחד היום, יום העצמאות, אסור להשלים עם טרור ברחובות ישראל ומוטלת עלינו החובה להכות בו ביד קשה ולהשיב את תחושת הביטחון לאזרחים."

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מקבל בדקות האחרונות עדכונים על האירוע באלעד ומקיים התייעצויות בעקבות האירועים. כמו כן, המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לזירת הפיגוע ומקיים הערכת מצב.

Back to top button