חדשות הארץמבזקים

שיא של כל הזמנים – זינוק במספר המתפללים היהודים בהר הבית

מינהלת הר הבית מציינת כי הזינוק של מתפללים יהודים יהודים בהר הבית הגיע לשיא מפתיע – כמעט פי ארבעה יהודים מכל שיא קודם ביום העצמאות לאחר שהיה סגור ליהודים כשבועיים.

על פי הנתונים, 950 יהודים עלו להתפלל בהר הבית כהלכה ביום העצמאות, היום היחיד השבוע שהר הבית היה פתוח ליהודים.

זהו זינוק מדהים לעומת כל יום עצמאות בעבר. פער עצום של 258% מהשיא הקודם שנרשם בתשע"ח שלפני הקורונה, אז עלו אל הר הבית 265 יהודים בלבד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במינהלת הר הבית אמרו כי "כאלף העולים ביום העצמאות התפללו שוררו את ההלל והודו להשם על הניסים והנפלאות בגאולתנו ופדות נפשנו. בכניסה להר הבית הגישה מינהלת הר הבית כיבוד עשיר לעולי הרגל. בעקבות התפרעויות מוסלמים בהר הבית אפשרה המשטרה את העליה במסלול חלופי בצד הדרומי. במסלול בטוח הלכתית שהעולים שמחו להלך בו קרובים יותר אל הקודש. בצד הכותל המזרחי הוחזר המסלול לקדמותו, לאחר פינוי המכשולים שהונחו שם על ידי פורעים מוסלמים במהלך חג פסח."

עיכובים והאטה בעליה

העליות החלו באיחור קל, עד לייצוב מסלול בטוח. בקבוצות קטנות כדי לאפשר את אבטחתם המקסימלית. תוך כדי המשטרה כלאה את הפורעים בתוך המסגד, וחסמה אותו ליציאתם לשטח ההר.

עם מעברן בשלום של העליות הראשונות העלתה המשטרה את מספר העולים בקבוצה.

לאחר שכמה מהעולים שלפו דגלים, השתחוו ושרו בהפגנתיות, המשטרה צמצמה שוב את מספר העולים בקבוצה ואת מספר הקבוצות בו זמנית. כתוצאה מכך נגרמו המתנות ארוכות בעליה להר הבית.

כל העולים שהמתינו לעליה הוכנסו על ידי המשטרה להר הבית בסופה של ההמתנה, בניגוד לחשש שלא כל העולים יצליחו לעלות עד לסוף שעות הפתיחה.

הר הבית נפתח ליהודים

הר הבית היה סגור ליהודים כמעט שבועיים בגלל התפרעויות מוסלמים. אחרי 13 ימי סגירה הר הבית נפתח מחדש ליהודים ביום העצמאות.
שעות הפתיחה בשעון הקיץ – בבוקר 7:00 עד 11:00, ובצהריים 13:30 עד 14:30.

רבנים ואישי ציבור

בראש העולים להר הבית ביום העצמאות נראו הרב ישראל אריאל, הרב מאיר פרץ, הרב ראובן אזולאי, הרב חברון שילה, הרב אליהו וובר ועוד.

עוד נצפו בהר הבית: ח"כ יום טוב כלפון, השר לשעבר אורי אריאל, חכ"ל יהודה גליק, העתונאי ינון מגל, בנצי גופשטיין ועוד.

אירגון ייראה / מינהלת הר הבית

Back to top button