בריאותמבזקים

כך תתמודדו עם חרדות ילדים בעקבות האירועים הביטחוניים

דני לוטן, מנהל מרפאת חרדה במרכז שניידר לרפואת ילדים התייחס היום (שישי) לחרדות ילדים בעקבות האירועים הביטחוניים והסביר כיצד יש להתמודד איתם.

לוטן מציין כי פחד של ילדים באירועים כאלה הוא לגמרי טבעי. לדבריו, ילדים שנחשפו במקום האירוע עצמו יצטרכו לקבל טיפול וייקח זמן עד שהם יחזרו לשגרה.

אילוסטרציה. Image by María Prieto from Pixabay

כהורים נוכל לסייע לילדים להתמודד עם החרדה באמצעות שליטה על הדיבור בנושא לחשיפתם לחדשות בטלוויזיה. יש לשים לב איך שאנחנו כהורים מדברים על האירועים ומהי רמת הזעזוע שאנחנו משדרים ליד הילדים – חשוב לשים לב לטון ולמילים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, לוטן אומר כי ייתכן שהילדים יפחדו לישון לבד או לצאת מהבית ולכן צריכים לגלות הבנה לצרכים האלה אך חשוב שלא להפוך את זה לקבוע או לאפשר זאת מעבר ליום אחד או יומיים. כמו כן, צריך לתת לילדים לשאול אותנו שאלות ולהביע רגשות, לתת להם לשתף בכל מה שעובר עליהם או מדאיג אותם.

איך להתמודד עם חרדות ילדים בעקבות האירועים הביטחוניים

צילום: מרכז שניידר לרפואת ילדים

החל מאמש (חמישי) בעקבות הפיגוע המזעזע שאירע בעיר אלעד, פועל מוקד מידע מאוייש למשפחות העיר, על ידי השירות הפסיכולוגי החינוכי ומחלקת הרווחה.

מספרי הטלפון

סיוע לילדים בחרדה:

03-9078145

מוקד מידע כללי:

03-7478842
03-7478862

מוקדי סיוע ותמיכה נפשית של קופות החולים:

לאומית- 073-2800539
מאוחדת- *3833
כללית- 03-7472010
מכבי- 03-5143831

בנוסף, עמותת עזר מציון פתחה אמש קו חירום לסיוע נפשי בעקבות הפיגוע באלעד. במהלך הלילה הוצף קו החירום במאות פניות של אזרחים שהתמודדו עם חרדות ולחץ נפשי בעקבות הפיגוע.

הקו ממשיך לפעול והוא מאויש ע"י אנשי המקצוע של האגף לבריאות הנפש של עמותת עזר מציון. הקו ימשיך לפעול ככל שיידרש.

מנהלת האגף לבריאות הנפש בעמותת עזר מציון מרב לוי: "מדובר בפיגוע שני תוך זמן קצר שפוגע בלב החברה החרדית. חשוב להדגיש, שקיימת משמעות קריטית לפניה לסיוע מוקדם ככל האפשר- ועל כן חשוב שכל מי שחש מצוקה או חרדה שיפנה ויקבל מענה מאנשי המקצוע שלנו שמכירים מקרוב את החברה החרדית."

מספר קו הייעוץ- 1800-808-100

Back to top button