מבזקיםפוליטי / מדיני

תקווה חדשה מברכת על אישור הבנייה ביו"ש: "על אויבי ישראל לדעת שעם ישראל נחוש"

מפלגת תקווה חדשה, בראשות שר המשפטים גדעון סער, הגיבה לפני זמן קצר (שישי) לפרסומים אודות הצפי לאישור בנייה של כ-4000 יחידות דיור ביו"ש.

ארכיון. צילום: יואב דודקביץ', קמפיין תקווה חדשה

״חיזוק ההתישבות בכל חלקי הארץ הוא דבר חשוב תמיד. בעיתוי הנוכחי ההודעה על כינוס מועצת התכנון העליונה ביו״ש חשובה שבעתיים. על אויבי ישראל לדעת שעם ישראל נחוש לחזק את ההתיישבות היהודית בכלל וביהודה ובשומרון בפרט.״ נכתב בחשבון הטוויטר של המפלגה.

מנגד, היו מי שפחות אהבו את ההודעה, מכיוון שלטענתם היו אמורות להיות מאושרות כ- 6000 יחידות דיור, אך קוצצו 2,000.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתנועת רגבים נמסר: "בעקבות פרסום תכניות הבניה ביו"ש, הצפויות לעלות בשבוע הבא להפקדה ואישור במועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי, אומרים בתנועת רגבים, כי "צריך להפסיק לספור יחידות דיור, ולהתחיל לספור דונמים. אנו מברכים כמובן על כל בניה נוספת בהתיישבות, אך הדיון התקופתי על מספר היחידות, מסיט את המבט מהשאלה העיקרית: היקף השטח של ההתיישבות היהודית מול הבניה הערבית המשתוללת".

מאיר דויטש, מנכ"ל רגבים אומר כי "ב99% מהמקרים, התכניות לבניה בהתיישבות מתבצעות בתוך תחומי היישובים כפי שנקבעו לפני עשרות שנים, ואילו התכניות לפלסטינים מלבינות דה פקטו ומרחיבות עוד ועוד את ההשתלטות הבלתי חוקית על אזורים פתוחים ומקדמות בפועל בצעדי ענק את תכנית פיאד להקמת מדינה פלסטינית".

יצוין כי שטח ההתיישבות היהודית החוקית התרחב בשנת 2021 ב-75 דונם בלבד, מאחר וכאמור כלל הבניה מתקיימת בתוך שטח היישובים, בעוד שהבניה הפלסטינית הבלתי חוקית בשנה זו תפסה שטח חדש בגודל 1777 דונמים.

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של בית"ר ורס"ן במיל ביחידה מובחרת, אמר בתגובה להתכנסות מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי: "הגיע הזמן שממשלת ישראל תממש את "קיר הברזל" של ז'בוטינסקי ותפעל לחיזוק הביטחון וההתיישבות לא בדיבורים אלא במעשים. ההתיישבות בארץ ישראל היא ראשית המפעל הציוני מאז ומעולם והיא היא המענה הטוב ביותר נגד הטרור. נגד הרוצחים השפלים יש רק תשובה אחת- בניין ופיתוח ארץ ישראל ומדינת ישראל ביתר שאת".

Back to top button