מבזקיםרצועת עזה

האם ישראל תחזור למדיניות החיסולים? אלה התגובות ברצועת עזה

ביממה האחרונה, מאז אירע הפיגוע הרצחני באלעד בו נרצחו שלושה יהודים ועוד ארבעה נפצעו, עסוקים כלי התקשורת ברצועת עזה באפשרות שישראל תחזור למדיניות החיסולים.

בדיווח באתר החדשות הפלסטיני "מסדאר חדשות" נכתב כי "אנליסטים וגורמים פלסטינים הסכימו פה אחד כי לישראל אין אומץ לחזור למדיניות החיסולים ברצועת עזה מחשש להיכנס לעימות גלוי עם פלגי ההתנגדות והעם הפלסטיני."

בדיווח נטען כי "הכיבוש מודע לכך שחזרה לחיסולים לא תביא פתרון לסכסוך הפלסטיני-ישראלי, במיוחד לאור היעדר ממשלה שמבהירה את התנאים כיצד לעשות זאת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרשן הפוליטי טלאל אוקל הסביר כי "מנהיגי הכיבוש והקיצוניים שואפים, באמצעות מדיניות קידום התנקשות של מנהיגי פלגים פלסטינים מסוימים, להראות את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי לעולם כאישי, ולא כגורם לעם המגן על זכויותיו המבקש לסיים את הכיבוש שנכפה עליהם במשך שנים רבות."

אוקל הוסיף, בהצהרה בלעדית ל"רשת מסדאר" כי "הבסיס להסלמה המתמשכת בשטחים הפלסטיניים הוא המשך הכיבוש הישראלי והפגיעה בפעילי ההתנגדות, זה אף פעם לא נגמר. ממשלת הכיבוש בראשות נפתלי בנט איננה מסוגלת כיום לקבל החלטות ברורות ונועזות כדי להתמודד עם אופי הסכסוך הנוכחי, ולהגיב לפעולות גרילה. החזרה למדיניות החיסולים מחייבת תעוזה, שכן היא פותחת את הדרך למלחמה רחבה הכוללת את כל השטחים הפלסטיניים וערי הפנים הכבושים מ-1948."

עוד ציין אוקל כי "תנאי ממשלת בנט והתערבותה הזרה אינם מאפשרים את החזרת מדיניות החיסול. האיומים הישראליים לחזור למדיניות החיסולים אין בהם ממש אלא הודעות להרגעת הציבור הישראלי בלבד."

הסופר והאנליסט הפוליטי, איאד אל-שורבג'י אמר בראיון לתחנת הטלוויזיה הממלכתית בסעודיה "אל איחבריה" כי "הכיבוש מודע לכך שהחזרה לחיסולים ברצועת עזה לא תביא לכך פתרון, ותוביל לסבב לחימה חדש. החיסולים יבעירו שוב את החזית שהחלה במבצע סייף אל-קודס (שומר החומות), וצפויות להוביל להתמוטטות ממשלת בנט ושובו של בנימין נתניהו."

"עם זאת" הדגיש אל-שורבג'י כי "עומק המשבר, הלחץ הפנימי ומיעוט האפשרויות עלולים להוביל לדרך של חיסולים".

אל-שורבגי הוסיף כי "בהקשר הכללי של הסכסוך, חשוב לשמור על כוננות גבוהה מפני ניסיונות הכיבוש המתמשכות הדרגתית לכפות את החלוקה הזמנית והמרחבית של אל-אקצא על מנת לאפשר לייהד אותו ולבנות במקומו את מה שנקרא המקדש, שמשמעותו אסון חדש עבור העם הפלסטיני".

הוא ציין כי "על הפלסטינים לפעול באינטנסיביות ובכל האמצעים הזמינים כדי לסכל את התוכנית כחלק מהשלב הנוכחי של הסכסוך, ובמסגרת המהלך הכולל של סילוק הכיבוש."

מנהיג תנועת הג'יהאד האסלאמי, דאוד שהאב, הדגיש כי "איומי הכיבוש לחזור לחיסולים אינם מפחידים את פלגי ההתנגדות ואת הפלסטינים. לעם הפלסטיני יש את היכולת להגיב לתוקפנות ולהתעמת עם פשעי הכיבוש. כל עמים שהתמודדו עם דיכוי וקולוניאליזם הראו שמדיניות התוקפנות, רודנית ככל שתהיה, לא שברה את נחישותם של המחפשים חופש, ומי שהולכים בדרך של מאבק והתנגדות מבינים שדרכם מלאה קורבנות ורדיפות".

גם ארגון חמאס הודיע כי "מסע האיומים וההסתה הישראלי להתנקש בחייו של יחיא סינוואר או אחד ממנהיגינו לא מפחידים אותנו."

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת אל-רישק, הבהיר כי "האיומים הם ניסיון כושל להרגיע את עדרי המתנחלים המבועתים, ורק מגבירים את נחישותו של חמאס להגן על ירושלים ואל-אקצא, עד תום הכיבוש. ”

האם ישראל תחזור למדיניות החיסולים בעזה? צילום: AFP

Back to top button