מבזקיםמשפטי/פלילי

הותר לפרסום שם האישה שנרצחה בקריית אתא, בנה חשוד במעשה

הלילה (שבת) בשעה 00:45 הוזעקו צוותי מד"א ומשטרה לבניין ברחוב סנונית בקריית אתא בעקבות דיווח על אישה מחוסרת הכרה וגבר שמסתובב ערום בבניין ובידו סכין.

בסריקות שערכו שוטרי תחנת זבולון שהגיעו למקום הבחינו בחדר המדרגות בדינה שמחון תושבת קריית אתא בת 62 כשהיא שפצועה בראשה עם סימני אלימות קשים וללא הכרה, והעבירו את הטיפול למד"א.

חובשים ופראמדיקים של מד"א ביצעו בה בדיקות רפואיות ומשנמצא כי היא ללא סימני חיים הם נאלצו לקבוע את מותה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובש בכיר על אופנוע מד"א איתי מזור סיפר: "השוטרים הובילו אותנו לזירה. ראינו אישה בת 62 מחוסרת הכרה עם סימני אלימות קשים. ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה."

בנה של הקורבן, תושב קריית אתא בן 42, אותו הזמינה לגור עמה עד שימצא לעצמו דירה, נעצר בחשד לביצוע המעשה.

הרקע הינו פלילי ונסיבות האירוע נחקרות.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בעקבות הרצח מארגון משפחות נרצחים ונרצחות נמסר: "אנו מביעים צער רב על אובדן חייה של האם שנרצחה על פי החשד על ידי בנה בעל רקע פסיכיאטרי. פעם נוספת אנו עדים לרצח על ידי אדם שהיה בעבר באשפוז פסיכיאטרי ושוחרר ללא פיקוח. ארגון משפחות נרצחים ונרצחות קורא להחיל שינויים באופן בו מתבצעת הערכת מסוכנות לפני שחרורם של מתמודדי נפש מאשפוז ובאמצעי הפיקוח המופעלים לאחר שחרורם."

יו"ר הארגון לרה צינמן קוראת להטיל חובה על ביצוע הערכת מסוכנות לכלל מאושפזים בצו בית המשפט ולא רק למאושפזים שביצעו עבירות רצח ונסיון לרצח, כפי שקיים כיום. היא ציינה כי "מעבר להרס המשפחות למדינה עצמה אמור להיות עניין להשקיע באמצעי מניעה אמיתיים."

דינה שמחון ז"ל

צינמן הוסיפה כי "משאבים רבים יחסכו אם הטיפול ינתן בזמן, לא יהיה צורך באשפוזים ומאסרים ממושכים של רוצחים, בניהול הליכים משפטיים ופסיכיאטריים העולים למדינה הון תועפות. יש לגבש תכנית מניעה ולהשקיע בה את כל המשאבים הדרושים."

יו״ר נעמת, חגית פאר אמרה בתגובה לרצח דינה שמחון בקרית אתא, על פי החשד ע"י בנה: ״פשע מזעזע שעל כל הגורמים לבדוק האם ניתן היה למנוע אותו. אם אכן הפרטים אודות העבר של החשוד כמתמודד נפש נכונים, הרי שנשאלת השאלה האם היו סימנים מקדימים והאם מי מהמערכות פספסה נורות אזהרה בדרך. המעשה הזה, שמתרחש בעיצומם של ימים מתוחים מבחינה ביטחונית עם פיגועים מזוויעים, הוא תזכורת כאובה לגל טרור נוסף שנמשך שנים – גל הטרור במשפחה שהינו נחלתן של מאות אלפי נשים בישראל שסובלות מאלימות על כל סוגיה מדי יום״.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button