מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ עבאס: "ההכרעה בסוגיית מסגד אל אקצא בידי מלך ירדן"

יו"ר רע"מ מנסור עבאס, כתב היום (שבת) בחשבון הפייסבוק בשפה הערבית כי ההבנות שיושגו בין ישראל לירדן בוועדה המשותפת של שתי המדינות, הן שיכתיבו את עמדת מפלגתו בנוגע למסגד אל אקצא ולהישארות בקואליציה. עבאס ציין כי הוא הודיע על כך לרה"מ בנט ולשר החוץ לפיד.

עבאס כתב בפוסט: "אנחנו לא מתייחסים להדלפות ולשמועות חוזרות ונשנות מגורמים פוליטיים רשמיים ולא רשמיים. עמדת רע"מ בקואליציה בנוגע לסוגיית הר הבית, תיקבע על סמך תוצאות ישיבות הוועד הבינלאומי הירדני-ישראלי".

ח"כ עבאס הוסיף: "כל עמדה אחרת היא התעסקות ומסחר פוליטי בנושא הקדוש הזה. הודעתי להנהגת הממשלה (ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי) על עמדה ברורה וקטגורית זו, לאחר פגישת הייעוץ שלי עם הוד מלכותו המלך עבדאללה השני לפני שבועיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ עבאס הבהיר: "כמו כן, אני מאשר כי הדרישות והעמדות בנוגע להר הבית נקבעות ומנוהלות על ידי הוד מלכותו המלך עבדאללה השני, מלך הממלכה ההאשמית של ירדן, השומר של מסגד אל-אקצא המבורך ומגן הדת בירושלים. עם ההצהרה המתמדת שהפתרון הסופי הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית בגדה המערבית ובעזה, עם ירושלים הקדושה כבירתה, עם מסגד אל-אקצא בלבו. חובתנו היא לתמוך במאמציו של המלך עבדאללה השני, כחובתם של כל השליטים הערבים והמוסלמים. סוגיית הר הבית היא נושא של האומה האסלאמית כולה, ולא סוגיה מדינית מקומית עבור רע"מ."

ח"כ ישראל כ״ץ (ליכוד) כתב בפייסבוק: "מנסור עבאס מודיע הערב בפוסט בערבית: השארותנו בקואליציה תלויה בהבנות שיושגו בין ישראל לירדן בנושא אל אקצא. בכך הוא מפריך את דברי לפיד שטען שרע״מ לא הגישה דרישות בנושא הר הבית. מהלך ההונאה של ממשלת בנט-לפיד נחשף. לראשונה מאז ממשלות ברק ואולמרט ממשלה ישראלית מסכימה לדון עם גורם ערבי בויתור על ריבונות ישראל בהר הבית."

ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "יצא המרצע מן השק. עבאס שמכרו לנו בתור נלחם על זכויות אזרחיות מגלה את האמת. הוא רוצה את ירושלים, הוא רוצה את הר הבית, הוא רוצה לחלק את ישראל ובשלב הבא לגמור על ישראל. היום מבינים כמה צדקתי כאשר התנגדתי להקים ממשלה יחד עם עבאס".

במפלגת 'הציונות הדתית' תקפו: "בעוד שקד ואורבך עסוקים בהצגת יח"צ מתוזמנת ושקופה, מנסור עבאס שותפם מציג את הפתרון הסופי למדינת ישראל – מדינה פלסטינאית שבירתה ירושלים והר הבית בליבה. עד אז מבהיר מנהיג התנועה האיסלאמית, יקבע מלך ירדן את מדיניות ישראל בירושלים. שקד ואורבך הפכו לשטיח עליו צועדת התנועה האיסלאמית בדרך להגשמת תוכניותיה המסוכנות למדינת ישראל ועם ישראל. ממשלת בנט עבאס מובילה לאסון לאומי. תכף בעזרת השם נתקן."

הפוסט בפייסבוק. צילום מסך
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button