נתוני חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, על ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי לחודש אפריל 2022 נותנים אינדיקציה נוספת להתאוששות המשק ממשבר הקורונה כאשר ממוצע ההוצאות היומי ברכישות הפיזיות, המתבצעות בבתי העסק עצמם, הגיע לשיא של 543.41 מיליון ש"ח. מדובר בשיא חדש בסכום ההוצאות היומי ברכישות פיזיות והוא גבוה ב-1% מהשיא הקודם שנרשם באוגוסט 2021 ועמד על 538.98 מיליון ₪.
נקודת השפל בהוצאות ברכישות פיזיות במהלך משבר הקורונה היתה באפריל 2020, במהלכו חל הסגר הראשון, וממוצע ההוצאות היומי עמד על סכום של 251.09 מיליון ₪ בלבד. סך ההוצאות באמצעות רכישות פיזיות הגיעו באפריל לסכום של 16.302 מיליארד ₪, לעומת אפריל לפני שנתיים שבמהלכו הסתכמו ההוצאות ברכישות פיזיות ב-7.533 מיליארד ₪, מדובר על זינוק של יותר מ-216%.
במהלך חודש אפריל נרשמו במערכות שב"א הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 35.233 מיליארד ₪. מדובר על נתון גבוה ב-10.5% לעומת סך ההוצאות באפריל 2021 שהסתכמו ב-31.870 מיליארד ₪. ממוצע ההוצאות היומי באפריל 2022 עמד על 1.174 מיליארד ₪ מדובר בירידה של 2.4% לעומת ממוצע ההוצאות היומי במרץ 2022 שעמד על 1.203 מיליארד ₪. ממוצע ההוצאות היומי באפריל 2020 עמד על 662.3 מיליון ₪.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ההוצאות בעסקאות אונליין עלו באפריל 2022 בשיעור של 8.6% לעומת אשתקד. סכום ההוצאה החודשי בעסקאות אונליין הגיע לסכום כולל של 18.930 מיליארד ₪. ממוצע ההוצאות היומי בעסקאות אונליין הגיע באפריל 2022 לסכום של 631.01 מיליון ₪, מדובר בנתון נמוך ב-10.1% מהממוצע היומי במרץ 2022 שעמד על 707.154 מיליון ₪. באפריל 2020 ממוצע ההוצאות היומי ברכישות אונליין עמד על 411.199 מיליון ₪ בלבד.
עליה של 5.6% נרשמה באפריל 2022 בהיקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים לעומת אשתקד. סכום המשיכה הממוצע היומי עמד על 172.853 מיליון ₪ לעומת 163.619 מיליון ₪ באפריל 2021. מדובר בירידה של 3% לעומת היקף משיכות יומי ממוצע של 178.234 מיליון ₪ במרץ 2022. הסכום הכולל של משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים עמד באפריל 2022 על 5.186 מיליארד ₪. באפריל 2020 עמד סכום המשיכה על 2.929 מיליארד ₪.
איתן לב טוב, מנכ״ל חברת שב״א: ״נתון השיא בהוצאות בכרטיסי אשראי בעסקאות פיזיות בבתי העסק הוא ההוכחה הטובה ביותר לכך, שמבחינת הרגלי הצריכה, שהמשק הישראלי נמצא בנקודה שממשבר הקורונה מאחוריו. בחודש אפריל, במהלכו חל חג הפסח, ראינו נתוני הוצאות גבוהים בענפי המזון, התיירות והפנאי וביניהם ברשתות המזון, במסעדות ובתי הקפה, במלונאות, בתעופה ובסוכנויות הנסיעות".