מבזקיםפוליטי / מדיני

בנט עדכן בישיבת הממשלה: מקדמים הקמת משמר לאומי-אזרחי

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פתח לפני זמן קצר (ראשון) את ישיבת הממשלה ודיבר כמובן על תפיסת המחבלים סמוך לאלעד.

בפתח דבריו מסר תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע שאירע באלעד ביום חמישי האחרון והתייחס כאמור לתפיסת המחבלים הבוקר על ידי כוחות הביטחון: "בפתח דבריי אני רוצה להזכיר את נרצחי הפיגוע האכזרי, המזעזע, באלעד: את אורן בן יפתח, יונתן חבקוק ובועז גול זכרם לברכה, ובשם שרי הממשלה אני מבקש למסור את תנחומינו העמוקים למשפחותיהם. אמרנו שנשים יד על המחבלים, וכך עשינו. הבוקר, כוחותינו – משטרת ישראל ושב"כ, יחד עם לוחמים מיחידות מגלן, אגוז ומירעול – תפסו את הרוצחים. המחבלים שטופי ההסתה שרצחו בגרזנים ובאכזריות בלתי נתפסת, נלכדו עלובים ליד מחצבה באזור. אני מברך שוב את השב"כ ואת העומד בראשו, את משטרת ישראל והעומד בראשה, כמובן את צה"ל, והלוחמים כולם."

"תפיסת המחבלים אינה מספיקה כשלעצמה. אנחנו בפתח שלב חדש במלחמה בטרור – אי אפשר להסית ולנוח. אי אפשר לזרוק גפרור ולברוח. המשימה העליונה של ממשלת ישראל היא השבת הביטחון האישי לאזרחי ישראל. יש שתי פעולות משמעותיות מאוד, שאנו מקדמים. בראשם – הקמת משמר לאומי. הנחיתי את המל"ל, בתיאום עם משרד הבט"פ, להציג בפני הממשלה תכנית סדורה ומתוקצבת להקמת משמר לאומי-אזרחי, עד סוף החודש". הוסיף רה"מ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה ציין כי "הצורך הדחוף בחיזוק הביטחון האישי של אזרחי ישראל נולד כבר לפני שנה, במהלך "שומר החומות", בעיקר בערים המעורבות, והוא מקבל משנה דחיפות בגל הטרור הנוכחי. פעם אחר פעם, אנחנו רואים את ההבדל הענק בין אירועים בהם נכח אזרח אחראי עם נשק בזירה, לבין כאלה שלא. הצורך גדול במיוחד בערים החרדיות, שם יש פחות נושאי נשק. אנחנו יוצאים לפעולה."

ראש הממשלה הדגיש כי "התכנית תתבסס על כוחות משמר הגבול, יחד עם גיוס של כוחות מיומנים של מתנדבים ומילואים, שיחד יוגדרו משמר לאומי-אזרחי. הם יופעלו באירועי חירום והפרות סדר, וגם בשגרה, ככל שהדבר יתבקש."

"משטרת ישראל יוצאת גם למבצע לטיפול בתופעת השב"חים, השוהים הבלתי-חוקיים בישראל, שהפכה למכת מדינה. תעשייה שלמה התפתחה סביב הברחת, הסעת, העסקת והלנת השב"חים, כמו שראינו באופן מצער גם בפיגוע האחרון, בו נרצח באכזריות הנהג שהסיע את המחבלים." הוסיף בנט וציין כי "בסוף השבוע הנחיתי לרכז מאמץ מבצעי, תשתיתי ומשפטי כנגד מה שאנו מכנים "שלושת המ"מים" – מסיעים, מלינים ומעסיקים. אנחנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו – גם בכלים כלכליים, גם בכליאה, החרמת רכבים, קנסות – כל מה שצריך. כל המשרדים נרתמים למאמץ, במיוחד משרד הבט"פ ומשרד המשפטים."

בנוגע לדבריו של מנסור עבאס מרע"מ בנוגע להר הבית אמר ראש הממשלה: "אני רוצה להבהיר כאן שאין, ולא יהיה, שום שיקול פוליטי במה שנוגע למלחמה בטרור. וכמובן – כל ההחלטות ביחס להר הבית ולירושלים יתקבלו על ידי ממשלת ישראל, שהיא הריבון בעיר, ללא שום התחשבות בשיקולים זרים. אנחנו ודאי דוחים כל התערבות זרה בהחלטות של ממשלת ישראל. כמובן, מדינת ישראל תמשיך לשמור על יחס מכבד לבני כל הדתות בירושלים, כמו שעשינו ונמשיך לעשות. ירושלים המאוחדת היא בירתה של מדינה אחת בלבד – מדינת ישראל. כל מי שיש לו טיפת אחריות לאומית ואזרחית חייב לפעול בכל כוחו לקיום ולשימור של הממשלה הטובה הזאת, ואני מצפה ויודע שכל המפלגות וכל ראשי המפלגות הולכים להירתם לזה וכבר נתרמו".

צילום: חיים צח/ לע"מ

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בפתח הישיבה: "ודאי שמעתם שנתפסו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע המחריד, הרצחני והנורא באלעד. כוחות הביטחון שלנו ימשיכו לעשות כל מה שנדרש כדי למגר את הטרור. הממשלה הזאת תאבק עד חורמה כדי להביא ביטחון לאזרחי ואזרחיות ישראל. אנחנו לא נאפשר איום ופגיעה בחיי אזרחיות ואזרחי ישראל. הממשלה הזאת, ומפלגת העבודה בתוכה, תמשיך לתת לכוחות הביטחון את כל הגיבוי לעשות כל מה שצריך כדי למגר את הטרור."

Back to top button