מבזקיםספורט

החוק להסדרת העיסוק באימון ספורט עבר בוועדת שרים לחקיקה

תזכיר החוק להסדרת העיסוק באימון ספורט (חוק המאמנים) עבר היום (ראשון) בוועדת שרים לחקיקה. מטרת החוק הינה להסדיר את מעמדם והכשרתם של מאמני הספורט בישראל ולשכלל את מערך הסדרת העיסוק באימון ספורט כך שהרמה המקצועית הנלמדת תהיה הגבוהה ביותר.

החוק כיום קובע כי לא יעסוק אדם באימון והדרכה אלא אם כן יש בידו תעודת הסמכה מאת בית ספר שהוכר כמוסד להכשרת מאמנים, בחלוף השנים ועם הגידול במוסדות העוסקים בהכשרה וכן בכמות המאמנים התברר למשרד התרבות והספורט בראשות השר חילי טרופר כי רמת ההכשרה אינה אחידה ומספקת. על כן, חוק בא לתקן עוול זה ולהעלות את רף הבחינה כך שיהיה תואם ואיכותי.

במרכז החוק מוצע לאפשר ארבע דרגות הסמכה שונות במקום שתיים בלבד שקיימות היום. הדרגות יהיו מדריך (1), מאמן (2), מאמן בכיר (3) ומאמן מומחה (4). בהתאם להצעת החוק לא תינתן תעודת הסמכה, בכל דרגה שהיא, למי שהורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לעסוק באימון ספורט. בנוסף, מוצע להסמיך את השר לקבוע בתקנות תנאים נוספים למתן תעודת הסמכה, ובכלל זה חובת מעבר בחינות עיוניות או מעשיות שיערוך המשרד או גורם מטעמו. כמו כן, פרטים על אודות המדריכים והמאמנים, בדרגות השונות, יהיו זמינים לציבור הרחב באמצעות פרסום באתר האינטרנט של המשרד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, כוללת הצעת החוק הוראות בנוגע להכרה במוסדות להכשרה, וזאת בשים לב לכך שהכשרת מאמנים מבוצעת על ידי מוסדות אלה. ההצעה מסמיכה את השר לקבוע תנאים להכרה במוסד להכשרה ולחידוש ההכרה.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: ״איכות הספורט ורמת ההישגים תלויים במידה רבה באיכות וברמה המאמנים. החוק יאפשר לפתח ולטפח את המאמנים בישראלים ובכך יתרום לשיפור איכות הספורט הישראלי. זו השקעה אסטרטגית חשובה ואני שמח שהשרים אישרו את קידום החוק.״

גשם כבד באצטדיון עילוט: נדחה המשחק בין מכבי אחי נצרת להפועל עכו
צילום: pixabay

Back to top button