מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"ץ הורה לפנות פלסטינים משטח אש בהר חברון: "ההיגיון ניצח, האמת ניצחה"

כמעט שני עשורים אחרי שהחלו הפלסטינים להשתלט על שטח באופן לא חוקי, בג"ץ הורה למאות פלסטינים להתפנות משטח אש 918 בהר חברון, יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון: "בגץ קרע את מסכת הנרטיב השקרי של הפלסטינים"

במשך חודשים ארוכים התסיסו ארגוני השמאל ואנרכיסטים את אזור הר חברון על מנת להשפיע על הגורמים המשפטיים בהכרעתם על שטח אש 918 בהר חברון וליצור ממג שהפלסטינים היו ראשונים והשטח שלהם עוד לפני פעילות צה"ל.

במרוצת השנים הם הרחיבו את ההשתלטות וניסו לקבוע עובדות בשטח יחד בפריצת דרכים, בינוי בתים ועיבוד שטחים חקלאים שלווה בקמפיין אגרסיבי של אנרכיסטים וארגוני שמאל קיצוני, במשך תקופה זאת הגיעו מאות משפחות פלסטיניות שבנו את בתיהן ללא אישור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום יצא המרצע מן השק, ובעצם לכולם ברור שהרקע למאבק שלהם היה להביא את הנרטיב השיקרי בהכשרת ההשתלטות שלהם על שטחי אש בטענה כי הם חיו שם כבר שנים רבות ולכן השטח שלהם ולא של צה"ל שהגיע לערוך שם את אימוניו.

אחרי שנים של מאבק משפטי הכריע בג"ץ כי יש לפנות את כל הפלסטינים מהמקום ולהשאיר את השטח לצה"ל להמשך אימונים. למעשה השופטים לא השתכנעו שיש לפלסטינים אחיזה במקום וטענו כי הם לא הצליחו להוכיח בשום דרך את זה שהם היו במקום עוד לפני כניסת צה"ל.

צילום: חדשות MivzakLive

ולמעשה החלטה זאת מצטרפת להחלטת בגץ בעניין חאן אל אחמר ומגלגלת את ההחלטה בישום ההחלטה לפתחה של הממשלה ולשר הביטחון שיכריעו בסוגיה.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי: "ההחלטה של בג"ץ מוכיחה את ההתעקשות שלנו במשך השנים לא לוותר במאבק מול השתלטות פרועה של הערבים ללא דין, חשבון ופיקוח על אדמות מדינה בשטחי c. בג"ץ קרע את מסכת השקר באמירה ברורה המצדיקה את עמדת המדינה וצה"ל שטענו כי מדובר באדמות מדינה ששטחי c ,שהוגדרו כשטחי אש ולכן הם ערכו שם אימונים במשך שנים."

דמרי הוסיף כי אנו מקוים שהפסיקה תביא לשקט במקום אחרי שהאנרכיסטים וארגוני השמאל פעלו להתסיס את האזור כולו בשביל להצדיק את ההשתלטות ולנצח בבג"ץ. ההיגיון ניצח, האמת ניצחה!"

בגץ מסאפר יאטא - פסד 4.5.22

Back to top button