מבזקיםפוליטי / מדיני

בצלמו נגד חה"כ קריב: "עוזר לתנועת החרם העולמית ופועל בניגוד לחוק"

בשנה האחרונה חתמו שרי האוצר והמשפטים על תקנות חוק החרם. התקנות מאפשרות למדינת ישראל להילחם בתנועת החרם על ישראל. התקנות מונחות על שולחן וועדת החוקה זמן רב וקריב מסרב לכנס את הוועדה.

השבוע פנו אליו שליש מחברי הוועדה ודרשו את קיום הדיון אך הוא סרב. במכתב שנשלח על ידי חברי הוועדה נכתב: "אנו חברי הוועדה פונים אליך בבקשה דחופה לכנס את וועדת החוקה החוק והמשפט שבראשותך לדיון ולהצבעה על תקנות חוק החרם. היום פורסם סדר היום של הוועדה למושב הקיץ הקרוב אולם לצערנו דיון זה טרם שובץ. בחודש מרץ התקיים דיון בנושא בוועדה, במהלך הדיון סיפר לנו בכאב מנהל מפעל בן אנד גריז מר אבי זינגר שאלפי העובדים במפעל שלו בסכנת פיטורים לאור דרישת יונילוור לסגור את המפעל כבר בתקופה הקרובה."

עוד נכתב כי "עלינו לעזור לו ולמנוע את סגירת המפעל על ידי הפעלת תקנות חוק החרם. נודה לתשובתך בהקדם האפשרי. חרף בפניה ותקנון הכנסת מחייב קיום דיון באופן מידי מסרב יו"ר הוועדה לכנס דיון בעניין."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "תקנון הכנסת מחייב יו"ר ועדה לקיים דיון באופן מידי בעקבות דרישת שליש חברי ועדה. מצער ומקומם שקריב לא רק שמסרב להילחם בחרם אף מתנהג בצורה לא חוקית לכאורה. ככל שלא יקבע באופן מידי דיון בוועדה בנושא נגיש תלונה ליו"ר הכנסת ונפעל להדחת קריב מראשות הוועדה. במדינת חוק חובה על כל אחד לשמור את החוק."

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button