מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ פינדרוס: "החלום שלי הוא לפוצץ את ביהמ"ש העליון"

ח"כ יצחק פינדרוס התבטא באופן חריג נגד בית משפט העליון, כשאמר בדיון בפאנל לרגל יום העצמאות שנערך הישיבה התיכונית החרדית 'נהורא' כי, "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי", כך דווח באתר וואלה.

ח"כ פינדרוס פנה לח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שהשתתף גם הוא בפאנל, שעסק בהשתלבות בתפקידים משמעותיים במדינה, כולל בביהמ"ש העליון.

פינדרוס סבר כי העצמת לימוד התורה עדיפה על פני שילוב חרדים בתפקידים משמעותיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר ח"כ פינדרוס כי "תפקידי כחבר כנסת הוא לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה ולא על ידי בית המשפט העליון".

סגן שר החוץ עידן רול (יש עתיד) אמר: "זו אמירה מסוכנת של ח"כ קיצוני. שילוב חרדים חיוני לקיום המשותף שלנו ולעתיד מדינת היהודים. עמדתו הבדלנית של פינדרוס מנוגדת לרצון מרבית הציבור החרדי. מציע שילמד משופטי עליון ידענים בתורה שראו ערך מיוחד במקורות ובמשפט העברי אשר היוו להם השראה בפסיקתם".

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו הוסיף: "עוד סיבה הבוקר להעביר את חוק הנאשם ולהציל את מדינת ישראל. זו הסכנה האמיתית למדינת ישראל אם נתניהו וחבריו יחזרו. שנים של הסתה הפכו את הבלתי נתפס ללגיטימי".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגיבה: "מדינת ההלכה על פי פינדרוס! וואלה? הוא רוצה לפוצץ את ביהמ"ש העליון ומה? להקים במקום זה בית דין רבני חרדי שישלוט במדינה במקום? אולי הוא גם רוצה לכפות על הנשים בישראל ללכת עם רעלות? שאלוהים יעזור לכולנו אם מישהו כזה יהיה בשלטון."

יו"ר הכנסת מיקי לוי גינה: "אני מגנה בתוקף את דברי ההסתה החמורים של ח"כ פינדרוס. במדינה דמוקרטית יש מקום של כבוד וחשיבות גדולה לבית המשפט העליון והרשות השופטת. חשוב לי להבהיר היום כי הכנסת בראשותי מכבדת את בית המשפט העליון ומתנערת לחלוטין מדברים אלו. עצוב לי שדברים כאלה יוצאים מפיו של חבר בכנסת ישראל".

ח"כ מוסי רז ממרצ תקף: "מביש שחבר כנסת מביע רצון להשמיד את אחד המוסדות החשובים ביותר לדמוקרטיה. בית המשפט העליון, גם כשאנחנו כועסים עליו כמו לאחר ההחלטה לאפשר את הטרנספר בדרום הר חברון, הוא הרשות השופטת של מדינת ישראל. כל פגיעה בו היא פגיעה במדינת ישראל. החלום של פינדרוס הוא הסיוט של אזרחי ישראל".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: ״דבריו החמורים מאיימים על היסודות הכי בסיסיים של המשטר הדמוקרטי ומהווים סכנה אמיתית ומוחשית לדמוקרטיה במדינת ישראל. הרשות השופטת היא אבן יסוד וצלע חשובה ביותר במדינה דמוקרטית. אנו חוזים בקמפיין מתוזמר הנועד לרסק את שלטון החוק. כל אזרח שוחר דמוקרטיה חייב להזדעזע ולהוקיע את הדברים. נזכיר כי בעקבות חרם האופוזיציה, בכנסת לא קמה עד היום ועדת אתיקה, שהייתה יכולה לטפל משמעתית בעניין ולצמצם אמירות מסוכנות כאלה מפי נבחרי ציבור״.

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) שלחה מכתב ליועצת המשפטית של הממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, בדרישה לפתוח בחקירה על הסתה נגד ח"כ יצחק פינדרוס.

ח"כ לזימי כתבה: "אין מקום בחברה דמוקרטית ותקינה לחבר כנסת לקרוא להשמדת אחת הרשויות העקרוניות ולפגוע בשופטים ועובדי בית המשפט. כאדם בעל תפקיד ומעמד ציבורי דבריו במקרה הזה לא יכולים להשתמע אחרת – מדובר בקריאה ישירה לאלימות ובהרשאה לפגיעה בשופטים. אסור לנו לתת מקום לאנשי ציבור ובמיוחד חברי כנסת, לגיטימציה להתבטאויות חמורות כאלה של הסתה שיכולות לפגוע גם בחיי אדם. מדובר פה בדיני נפשות, ואני מקווה שהיועצת המשפטית לממשלה תפתח בחקירה כמו שראוי שתעשה במקרה הזה."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

Back to top button