מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "קואליציית סינוואר, נתניהו וסמוטריץ' פועלת נגד הקואליציה"

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, לראשונה מאז תום פגרת הכנסת.

ליברמן התייחס למצב הביטחוני: ״ברכות לכוחות הביטחון ששמו את הידיים על שני המחבלים הרוצחים מהיישוב אלעד. ברכות לכוחות מג״ב והחלמה מהירה לשוטר שנפצע בפיגוע בשער שכם. וכמובן לשכנים שלי מיישוב תקוע ובמיוחד לתושב יאיר מימון שפעל כמו שמצופה ומתבקש בפיגוע טרור. גם במקרה הזה מי שלקח אחריות והצהיר שהמפגע מתקוע הוא איש חמאס זה חמאס עזה וחמאס יהודה ושומרון, ואני חושב שגם בנקודה הזאת חייבים לשנות את כללי המשחק. אי אפשר לקבל את המציאות שמצד אחד ראשי חמאס מקבלים חסינות בתוך עזה בתמורה לשקט ברצועה, אבל הם רשאים להוציא פיגועים במדינת ישראל וליזום ולקרוא לפגוע ביהודים. המציאות הזאת חייבת להשתנות ומבחינתי נפעל בכל המישורים ובכל המסגרות המתאימות על מנת לשנות את המציאות הזאת שאינה מתקבלת על הדעת. חייבים לחשוב על משוואה חדשה ועל ה- “END GAME”- מה בסוף אנחנו רוצים מרצועת עזה. אגב, אותה חסינות למי ששכח – בסיום צוק איתן, חלק מהסכמות שנתניהו הבטיח לראשי חמאס ובלעדיהן לא הסכימו היתה הפסקת סיכולים ממוקדים ב-2014 בתיווך מצרי. נתניהו התחייב למעשה למדיניות של כניעה ותשלומי פרוטקשן לחמאס״.

בנוסף, ליברמן התייחס ליציבות הקואליציה: ״לגבי הקואליציה, מי שפועל נגד הקואליציה והממשלה הנוכחית זה אותה קואליציה של יחיא סינואר, פינדרוס, סמוטריץ ונתניהו, אותה קואליציה של אנשים שחלקם הזויים ומשיחיים, שאין להם קווים אדומים שרוצים להפיל את הקואליציה שפועלת ועושה למען ישראל. מבחינה כלכלית, השבוע אנחנו מביאים כמה בשורות וחוקים מאוד חשובים. היום תעלה להצבעה הצעת חוק למתווה סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון, אתמול היא אושרה בממשלה, מעל מיליארד שקל פיצויים לעסקים שנפגעו בחודשים ינואר ופברואר. אגב טרום הקורונה, ב- 2019 נסגרו יותר עסקים מאשר בינואר, פברואר 2022. אותו דבר כשמשווים בין ינואר ופברואר 19 לינואר ופברואר 22, השנה נפתחו הרבה יותר עסקים בכ-30 אחוז יותר מאשר בשנת 2019, טרום הקורונה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר התייחס למצב הכלכלי של המשק: ״ואם רוצים לחזור לנתונים הכלכליים, גם בחודש אפריל היה עודף בהכנסות המדינה מול ההוצאות, זו פעם ראשונה מאז קום המדינה, ארבעה חודשים ברצף שיש לנו הכנסות יפות שעולות על התוצאות. אנחנו הגענו כרגע לגירעון של 0.6 אחוז. אני רוצה להזכיר שב-2019 שנת טרום הקורונה, שבמהלכה התנהלה כלכלת בחירות, אנחנו היינו בגירעון של 3.7 אחוז. לכן גם היום, מי שחושב שנראה תופעת קניבליזם בתקציב הזה – טועה. אני לא אתן יד, לא במשמרת שלי, לא תהיה כלכלת בחירות. היא לא עוזרת ולא מוסיפה, זה פוגע קשות בכלכלת מדינת ישראל. יש לנו מספיק הכנסות, אנחנו מסוגלים להעמיד תקציב שטרם ראינו במדינת ישראל, גם במחינת ההיקף וגם מבחינת הנושאים שהוא מכסה. אנחנו נגיש תקציב אחראי ורציני שהוא גם יתכתב עם ״חמשת הממים של ז׳בוטינסקי״ וגם עם כלכלה חופשית״.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו

Back to top button