מבזקיםפוליטי / מדיני

סער תוקף: "פטריוט אמיתי לא מנצל פיגועים נגד בני עמו לצרכים פוליטיים"

יו״ר תקווה חדשה ושר המשפטים גדעון סער תקף היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה תא ח"כ יצחק פינדרוס על דבריו כי,"החלום שלו הוא לפוצץ את ביהמ"ש העליון": ״דבריו של ח"כ פינדרוס הם יותר מחמורים. הם מבטאים מאוויי לב, "חלום" כלשונו, – חלום בלהות בעיני – למדינה ללא רשות שופטת עצמאית. אין זאת מחלוקת על דרכו של בית המשפט העליון, על האקטיביזם השיפוטי או שאיפה לשינויים במערכת המשפט. זה הרבה מעבר לכך. אל תטעו: זה לא רק חלום. זאת תוכנית עבודה של חלקים נרחבים בבית הזה שיפעלו לממשה אם יהיה להם כוח. הם אומרים זאת בגלוי. צריך רק להקשיב."

סער התייחס לגל הטרור: "אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור. משחר לידתה הציונות ומיום הקמתה מדינת ישראל עמדו מול טרור ערבי. מול הטרור צריך לדעת לעמוד ביחד ולא להשתמש בו באופן ציני לצרכים פוליטיים. פטריוט אמיתי לא מנצל פיגועים נגד בני עמו לצרכים פוליטיים. ואולם, יש כאלה שפיתחו בזה מיומנות ייחודית ואף שיכללו אותה. הממשלה הנוכחית לא סילקה מגנומטרים מהר הבית, לא שחררה מחבלים ולא מסרה חבלי מולדת. כן התמודדנו ואנחנו מתמודדים באופן חזיתי עם בעיות שהוזנחו שנים רבות כגון: הפקרת המשילות.

עוד אמר שר המשפטים: "חוקקנו את חוק עונשי המינימום בעבירת הנשק הבלתי חוקי. הבאנו וגם היום אביא חוקים להחזרת המשילות. היום אביא למליאת הכנסת בקריאה ראשונה חוק נוסף בסדרה זאת. חוק שמחמיר את הענישה על רכישת נשק בלתי חוקי וגם מתמודד עם התופעה של ייצור אמל"ח באמצעות חלקי נשק מהותיים, כגון- מכלול, או קנה. הדרך הזאת משמשת גם לפשיעה החמורה וגם לפיגועי טרור רצחניים. חלקי הנשק המהותיים מאפשרים ייצור של כלי נשק מאולתרים שמסוכנותם אינה פחותה מכלי נשק תקניים. נגרום לכך שהעיסוק בנשק בלתי חוקי בכל דרך שהיא לא ישתלם. אני מקווה שהפעם האופוזיציה תתעשת ותתמוך בחוק הזה. יש לנו ניסיון טוב מהמסר שהעברנו בחקיקת חוק עונשי מינימום בעבירת נשק בלתי חוקי. החוק הזה חילחל לבתי המשפט וכבר מביא להחמרת הענישה. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר: "מחר נביא את חוק החיפוש שכבר עבר בקריאה ראשונה – לוועדת החוקה , חוק ומשפט של הכנסת. המאמץ הוא לתת למשטרה כלים אפקטיביים להתמודדות עם הפשיעה הגואה והעלאת שיעור הפיענוחים של הפשיעה החמורה בעיקר בחברה הערבית. (20% ממעשי הרצח פוענחו)".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button