מבזקיםצבא וביטחון

הכירו את יחידת מרעול שהביאה ללכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד

במשך כ-60 שעות התבצעו חיפושים נרחבים אחר שני המחבלים, אסעד יוסף אלרפאעי (19) וסובחי אבו שקיר (20) שביצעו את הפיגוע המזעזע ביום חמישי האחרון באלעד בו נרצחו יונתן חבקוק, תושב אלעד כבן 40, בועז גול גם הוא בן כ-40 מאלעד ואורן בן יפתח תושב לוד, בן 37.

מבצע החיפושים המשותף של צה"ל, משטרת ישראל, שב"כ, מג"ב ושב"ס כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות בהן בין היתר אגוז, מגלן, דובדבן, יחידת מרעול, 636, לוט"ר, כפיר, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל. יחידת מרעול היא שהובילה את הצוותים למקום בו נמצאו המחבלים.

חיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד

יחידת מרעול היא יחידת מילואים השייכת לצה"ל שהוקמה בשנת 2015 לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים (יעקב נפתלי פרנקל בן 16 מנוף איילון, גיל-עד שער בן 16 מטלמון ואייל יפרח בן 19 מאלעד) בגוש עציון בקיץ 2014 על ידי מחבלי חמאס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר ביחידה יחסית קטנה לאיתור בני אדם על בסיס ניתוח שטח השייכת לאוגדת אזור יהודה ושומרון ומונה כ-60 אנשי מילואים, אשר להם ניסיון עשיר בהתמצאות בשטח. בין חיילי המילואים אפשר למצוא גאולוגים, מהנדסים, הידרולוגים, מדריכי טיולים, גששים ועוד.

היחידה מתמחה באיסוף מודיעין, מעקב והתחקות אחר תנועה בשטח ופועלת בעיקר בביצוע מרדפים אחר מבוקשים, באיתור אמל"ח, ובמיפוי כוחות בשטח.

חיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
חיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד

יחידה זו רשמה במהלך שנותיה הקצרות מאז הוקמה, לא מעט הישגים כשההישג האחרון שלה שהתפרסם בתקשורת, היה תפיסת המחבלים שנמלטו בספטמבר 2021 מבית הסוהר גלבוע ובהם לכידתו של זכריא זביידי. על תרומתם המכרעת לאיתורם ולתפיסתם של האסירים הנמלטים מכלא גלבוע קיבלה היחידה תעודת הערכה מטעם הרמטכ"ל. "כישוריהם המקצועיים והמבצעיים של אנשי היחידה, לצד היכרותם העמוקה עם שטחי יהודה ושומרון סייעו לצה"ל ולכוחות הביטחון באיתור הבורחים. בכך תרמה היחידה באופן ישיר לביטחונה של מדינת ישראל."

אז במהלך החיפושים אמר מפקד היחידה, רס"ל (במיל') רועי סימון כי "מהרגע שהוזנקנו למילואים, הלוחמים עזבו את ביתם בחג. עזבו את בתי הכנסת והתייצבו למשימת החיפוש. אנחנו עושים הכול על מנת לאתר את האסירים הנמלטים. כיחידה שלקחה חלק במבצע "שובו אחים", ומאז ביצעה פעילויות רבות, ביניהן מרדפים אחרי מחבלים, חיפושי אמל"ח ומיפויי שטח, ובעזרת הלקחים ושיתוף פעולה בין-ארגוני של כלל גופי הביטחון הצלחנו לשים יד על האסירים. היחידה לא עצרה את עבודתה והיא ממשיכה במאמץ עד שייתפסו כלל המחבלים הנמלטים".

צילום: דובר צה"ל

יש לציין כי באופן חריג ושונה מיחידות אחרות בצה"ל, מי שמוביל את היחידה הוא אינו קצין אלא איש מילואים בדרגת רס"ל.

אנשי המילואים של היחידה הצליחו להביא ממצאים, ביניהם שטרות של כסף עליהם היה ה-DNA של המחבלים וכתמי דם, רוכסן של בגד שהיה כנראה של אחד מהם וגם שאריות גוויה של יונה שבהמשך התברר כי זה היה מקור המזון היחיד שלהם בארבעת הימים, הם תפסו יונה וכלו אותה חיה. כלל הממצאים הללו הובילו את הכוחות למקום המדויק בו נמצאו המחבלים.

"היחידה קפצה לזירת הפיגוע ממש ברגע שקיבלנו את הדיווח", אמר סגן י', ס' מפל"ג ביחידת מגלן, "היינו מהכוחות הראשונים בגזרה. יחד עם עוד הרבה מאוד יחידות בצבא בשב״כ ובמשטרה, ימים כלילות – עבדנו מאוד קשה".

עוד ציין כי "במהלך הצהריים היום זיהיתי איזשהו שיח שמתחתיו יש איזשהו גוש שנראה נושם, התקרבנו ומצאנו את המחבלים – הם היו בהלם טוטאלי. אני גאה לעמוד בכל משימה שנותנים לנו".

צילום: דובר צה"ל

צפו בתיעוד בלעדי של פעילות הכוחות לאיתור שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, נמלטו ונלכדו לאחר ארבעה ימים.

Back to top button