מבזקיםצבא וביטחון

ועדת שרים אישרה שורת הטבות למשרתי מילואים: "הם מעט שעושים הרבה למען הביטחון"

שר הביטחון בני גנץ כינס הבוקר (שני) את ועדת שרים למילואים שאישרה שורה של הטבות לחיזוק והוקרת משרתי המילואים אשר יועלו לאישור סופי בהחלטת הממשלה.

בדיון נכחו השרים יועז הנדל, אורנה ברביבאי, עמר בר-לב ואלעזר שטרן, סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש אכ"א אלוף יניב עשור, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש וראש אגף תכנון במשרד לביטחון פנים דני קריבו.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במסגרת הדיון אושרו הטבות נוספות לחיילי המילואים, אשר גובשו בעבודת מטה שריכז סגן שר הביטחון אלון שוסטר ביחד עם אגף כוח האדם בצה"ל וגורמי מקצוע נוספים. עוד הוחלט כי יום ההוקרה למשרתי המילואים ייערך השנה ב-14.6.22, וכן אושרו מדרגים חדשים למשרתי מילואים פעילים שיאפשרו מתן הטבות נוספות באופן דיפרנציאלי בעתיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בפתח הישיבה אמר שר הביטחון: "משרתי המילואים הם מעט שעושים הרבה למען הביטחון. יש לנו חובה לשמור על הכשירות שלהם, יש לנו חובה שיוכלו לעמוד במשימות המבצעיות ויש לנו חובה גם לשמור על לכידות היחידות ולהוקיר את פעילותם. זה מה שנעשה במסגרת הוועדה. אנחנו עומדים בפתח חודש המלחמה של צה"ל, במסגרתו ייערך אימון מילואים חסר תקדים בהיקפו. אנחנו נמשיך במגמה הזו ונמשיך לחזק את משרתי המילואים".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בין ההטבות שעליהן החליטה הוועדה על פי המלצת צה"ל:

• הגדלת ההנחה בארנונה למפקדי מילואים פעילים בשיעור של 25%.

• הכפלת התגמול המיוחד למפקדים במילואים בנקודת זיכוי במס.

• הנפקת כרטיס נקודות אישיות למפקדים לצורך רכישת ציוד ספורט.

• סבסוד חופשות בישראל למפקדי מילואים פעילים.

• הרחבת ההכרה בניסיון פיקודי ומקצועי במכרזים של שירות המדינה.

• בחינת מתן עדיפות בהגרלות "דירה להשכיר" של משרד השיכון.

• מתן תמיכה תקציבית לפעילות ספורט בקבוצות למשרתי המילואים ובני ובנות זוגם.

• הקמת מאיץ עסקי למיזמים של משרתים פעילים והקמת מנגנון להוקרת מעסיקים.

• הגדלת המלגות לסטודנטים המשרתים במילואים עבור השתתפות בפרויקט "פר"ח". בנוסף, ייבחנו התאמות בכללי זכויות הסטודנט למשרתים הנקראים לשירות בצו התראה חריגה.

• לוחמים יידרשו לבצע רק 75% ממכסת ימי השירות הפעיל על מנת לעמוד במעמד וזכאויות שרות מילואים פעיל. הגדרת משרת מילואים כפעיל תבוצע מעתה פעמיים בשנה כך שמשרתי המילואים יקבלו את הזכאות באופן מהיר יותר.

בעקבות אישור הוועדה תובא ההצעה לאישור הממשלה. הצעת ההחלטה מהווה חלק ממארג רכיבים אשר עוסקים בחיזוק מערך המילואים, בשיפור כשירותו והרחבת המענה למשרת המילואים ולמשפחתו.

ב-14 ביוני, יתקיים יום הוקרה למערך המילואים בכנסת, במסגרתו תוקיר המליאה את מערך המילואים ותדון בסוגיות המשפיעות רבות על אנשי המילואים. מערך המילואים מהווה נדבך מרכזי בביטחון ישראל, בשגרה ובחירום. צה"ל יוסיף להוקיר את המערך ומשרתיו.

בשנים האחרונות בוצעו מספר פעולות נוספות להוקרת מערך המילואים, במסגרתן הותאם מודל תגמול אשר מעניק ללוחמים, שעברו את מכסת המילואים, 1,300 ש״ח נוספים על המענקים הקיימים, חולקו 73 מלגות לימודים בשווי של כ-8,000₪ למלגה עבור קצינים וקצינות לוחמים, אשר עתידים להתמנות למפקדי פלוגות והותאמה מעטפת לוגיסטית משופרת עבור הגדודים המבצעים תעסוקה מבצעית.

בנוסף, בוצע מיקוד במפקדים במילואים בשירות פעיל מתוך ההבנה כי הם 'אבן הראשה' של יחידות המילואים. צה״ל פתח עבורם מרכז עבודה שיתופי במרחב הצפון, ועתיד לפתוח שניים נוספים בחודשים הקרובים במרכז ובדרום. נוסף על כך, הוקם לראשונה אתר אינטרנט "קודקוד" למפקדים ביחידות הקרביות אשר בו הם יוכלו לבצע פעולות מרחוק בתחום ניהול היחידה.

Back to top button