מבזקיםפוליטי / מדיני

מענק סיוע לעסקים שנפגעו מגל האומיקרון אושר בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק מענק סיוע לעסקים בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות זן אומיקרון של נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התשפ"ב-2022. 34 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכספים.

מוצע לקבוע כי יינתן מענק סיוע לעוסקים ולמוסדות ציבור זכאים שנפגעו בעת התפשטות זן האומיקרון בחודשים ינואר ופברואר 2022, וזאת בהתאם למודל של המענק שניתן בעד השתתפות בהוצאות קבועות לפי חוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף–2020.

לפי המוצע, המענק יינתן לעוסק שמחזור עסקאותיו בתקופת התפשטות האומיקרון ירד ב-35% לפחות ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס. כמו כן, מוצע לקבוע כי סכום המענק ישתנה בהתאם למחזור עסקאותיו של העוסק בשנת הבסיס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במהלך חודשים ינואר ופברואר בשנת 2022 חלה התפשטותו העיקרית של זן האומיקרון של נגיף הקורונה החדש בישראל. קצב התפשטות הזן היה גבוה מאוד באופן יחסי לזנים קודמים והביא לכך שקבוצה גדולה מהאוכלוסייה חלתה או שהתה בבידוד בהיקף גבוה לעומת גלי ההדבקה הקודמים.

כתוצאה מכך, נפגעה למשך תקופה ממושכת הפעילות הכלכלית הסדירה של חלק מהעסקים, שעיקרה בפלח הצרכני, וזאת לאחר שנתיים שבהן הטילה הממשלה מזמן לזמן הגבלות משמעותיות על פתיחת עסקים ועל התייצבותם של עובדים במקום עבודתם.

למרות שהיקפי הפגיעה הכלכלית נמוכים יותר מגלי ההתפשטות הראשונים של נגיף הקורונה החדש, ישנם עסקים שחוו ירידת מחזורים במסגרת ההתמודדות עם ההשפעה הכלכלית של התפשטות זן האומיקרון בחודשים ינואר ופברואר בשנת 2022.

נוסף על כך, בעסקים קטנים, היקפן של ההוצאות הקבועות ביחס למחזור העסקאות, גבוה יותר לעומת המצב בעסקים גדולים, ועל כן עסקים קטנים חשופים לפגיעה כלכלית בעת משבר בצורה משמעותית יותר וזקוקים לסיוע כדי לשרוד את ירידת המחזורים האמורה".

צילום: freepik

Back to top button