מבזקיםצבא וביטחון

"סודי ביותר": משטרת ירושלים תפתח בחקירה נגד שר הביטחון

שר הביטחון בני גנץ חשף מסמכים ברמת סיווג "סודי ביותר" לעיני עשרות כתבים וצלמים שנכחו בישיבת הממשלה, כך פרסם הבוקר (שני) אתר סרוגים.

בדיווח נטען כי השר עיין במסמכים סודיים בשעה שעיתונאים וצלמים רבים שעמדו מאחוריו המתינו, בזמן הפוטואופ (ההצהרה לעיתונאים) בפתח ישיבת הממשלה. "בראש כל עמוד בקלסר נכתב "סודי ביותר" ומתחתיו רמת הסיווג הפנימית, רוב הדפים היו ברמת סיווג "סגול מצומצם", אך חלק גם היו ברמת סיווג "שחור" – הרמה הגבוהה ביותר של סודיות. גנץ עיין דקות ארוכות במסמכים בזמן שהתקשורת נמצאת בחדר הממשלה, כשהמצלמות דולקות." נכתב בדיווח באתר סרוגים והובהר כי "המחדל של גנץ בקריאת החומר המסווג, נמשך מספר שבועות".

שר הביטחון בני גנץ. צילום: אתר הכנסת

בעקבות החשיפה של אתר סרוגים ארגון תורת לחימה הגיש תלונה לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב יגאל בן שלום וליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיכאל כרמיאל, מנהל המחלקה המשפטית בארגון ציין בתלונתו כי "מזה תקופה ששר הביטחון בני גנץ, עובר עבירות ביטחון מידע, כשהוא מעיין במסמכים ברמת סיווג "סודי ביותר", בזמן הפוטו-אופ (ההצהרה לעיתונאים) בפתח ישיבת הממשלה, בהם נוכחים עשרות כתבים וצלמים.

כחלק מתפקידו, מקבל לידיו שר הביטחון לקט ידיעות ובהן סיכום המידע המודיעיני, תמצית האירועים הביטחוניים והערכות של אמ"ן, השב"כ והמוסד בגזרות השונות. גנץ ניצל את הזמן עד לתחילת ישיבת הממשלה ודברי בנט, כדי לעיין בקלסר וללמוד את החומר, אלא שבכך הוא חשף את המסמכים למבטם של אנשים שאינם מורשים.

בראש כל עמוד בקלסר נכתב "סודי ביותר" ומתחתיו רמת הסיווג הפנימית, רוב הדפים היו ברמת סיווג "סגול מצומצם", אך חלק גם היו ברמת סיווג "שחור" – הרמה הגבוהה ביותר של סודיות. גנץ עיין דקות ארוכות במסמכים בזמן שהתקשורת נמצאת בחדר הממשלה, כשהמצלמות דולקות.

ברשלנות זו עבר בני גנץ על חוק העונשין (תשל"ז) סימן ה' (סודות רשמיים) גילוי בהפרת חובה [תשכ"ז] [ד/27] – 117(ב): עובד הציבור שהתרשל בשמירת ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו, או שעשה מעשה שיש בו כדי לסכן בטיחותה של ידיעה כאמור, דינו – מאסר שנה אחת."

עוד ציין כרמיאל כי "כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה גנץ מתרשל בהקפדה על בטחון מידע. כך נפרץ מכשיר הטלפון האישי שלו וכך גם העסיק גנץ עובד בביתו, שהתברר כמרגל מטעם איראן."

שר הביטחון בני גנץ. צילום: אתר הכנסת

כרמיאל עודכן כי תלונתו נגד השר שהתרשל בשמירה על מידע בטחוני רגיש תיחקר על ידי תחנת מוריה בירושלים.

שר הביטחון גנץ הגיב לחשיפה באתר סרוגים ואמר: "אני מסתובב עם הרבה מאוד חומר מסווג בהרבה מקומות, זו תקלה".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button