מבזקיםפוליטי / מדיני

"במקום לרווח את התשתיות במירון מנסים לחסום את המתפללים"

ח"כ ישראל אייכלר נאם הערב (שני) במליאת הכנסת וקרא להכין תשתיות לקליטת העולים למירון במקום למנוע מרבבות מתפללים להגיע בל"ג בעומר.

בפתח דבריו אמר חבר הכנסת: "אנחנו זוכרים היטב את האירוע שבו נרמסו ארבעים וחמישה אנשים קדושים זכרונם לברכה, במקום הקדוש מירון וביום הקדוש ל"ג בעומר. אנחנו לא מבינים חשבונות שמיים, אבל אנחנו כן מחויבים לעשות מה שבידינו, להציל נפשות. האדם חייב לעשות השתדלות והקב"ה יעזור לו שיצליח. אך אין לנו רשות להתעלם. בעוד עשרה ימים יחול ל"ג בעומר במירון. כבר שלושה עשר חודשים שאנחנו זועקים מעל כל במה אפשרית שצריך להכין תשתיות רחבות, כדי שאנשים יוכלו לבוא ולהתפלל, לעשות חלאקה, לשמוח ולבקש בזכות הצדיק. אבל לא עשו את זה."

צילום: אתר הכנסת

עוד הוסיף אייכלר: "גם במסקנות הביניים של וועדת החקירה, לא נמצאה שם שורה אחת על הצורך להרחיב את השטחים, המעברים והשבילים בהר הגדול הזה, כדי שאנשים יוכלו לבוא בשלום ולחזור בשלום. עבור אירועי ספורט להבדיל, בשביל עשרת אלפים אנשים משקיעים מאה מיליון שקל באיצטדיון. ואילו פה בשביל מאות אלפי מתפללים לא השקיעו כלום בהרחבת השטח. במקום זה הם מנסים לשלוט באוטובוסים ולמנוע מאנשים לבוא. זה "רעיון יפה", כמו מניעת מזון. אבל הוא לא יעבוד. כי הרבה אנשים רוצים להגיע ויגיעו. בוא נראה שיגידו על אירוע ספורטיבי רב משתתפים שסוגרים אותו בגלל שלא דאגו לאביזרי בטיחות. מיד יבואו וישקיעו כל מה שצריך כדי שהוא יהיה בטוח! כך גם במירון, צריכים להשקיע בתשתיות. גם בעשרת הימים שנותרו עד ל"ג בעומר אפשר עוד לעשות דברים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "דבר אחד לא בא בחשבון" אמר ח"כ הרב אייכלר, "לשלול את הזכות לבוא ולהתפלל במירון בבטחה. חופש דת הוא אבן יסוד בדמוקרטיה, יש לעשות כל מה שאפשר כדי להבטיח את המקום. אם חלילה יהיה כאוס, זה תהיה אחריותה של הממשלה שלא הכינה את התשתית הראויה במהלך השנה האחרונה".

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button