חדשות הארץמבזקים

הסתדרות המורים על סף סכסוך עבודה: "התנהלות יהירה ויומרנית"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, שלחה היום (שלישי) מכתב חריף לממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן. במכתבה מציינת בן דויד כי מזה תקופה ממושכת שמשרד האוצר פועל בממסגרת המו"מ על הסכם שכר, באופן שנראה שכל מטרתו למנוע ולטרפד גיבוש הסכם שכר לעובדי ההוראה וכל זאת בשעה שמערכת החינוך נמצאת על סף קריסה בשעתה הקשה ביותר מאז קום המדינה.

בן דויד מוסיפה כי נציגי משרד האוצר מגיעים לישיבות ללא נתונים, מנתבים את הדיונים שוב ושוב לאג'נדה תלושה מהמציאות ומתעלמים מהנושאים הבוערים ומהצרכים המשמעותיים המוצגים להם, הן על ידי הסתדרות המורים והן ע"י נציגי משרד החינוך – הגורמים המקצועיים, האמונים על חינוך דור העתיד של מדינת ישראל.

"התנהלות יהירה ויומרנית זאת של פקידי האוצר", כותבת בן דויד ומוסיפה שדרכם "מנותקת מהשטח, מתעלמת מהמחסור החמור של עובדי הוראה שקיים כבר עתה ומחזקת את החשש הכבד ששנת הלימודים הבאה לא תוכל להיפתח כסדרה. בשל מחסור זה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן דויד מסכמת כי "במצב דברים אלו, בשעה שמערכת החינוך נמצאת על סף קריסה ובשעתה הקשה ביותר מאז קום המדינה, אין לנו ברירה, אלא להודיעך, כי אם מצב זה יימשך, נאלץ לנקוט גם באמצעים ארגוניים".

בכוונת הסתדרות המורים לפנות בימים הקרובים לשר האוצר, אביגדור ליברמן ולראש הממשלה, נפתלי בנט, שכזכור כיהן עד לא מזמן כשר החינוך, בבקשה להיכנס לעובי הקורה, בשעת משבר זו, יחד עם שרת החינוך ולהגיע להבנות כבר בשבועות הקרובים, בכדי שניתן יהיה לפתוח ולהיערך לשנת הלימודים הבאה כפי שמצפה הציבור בישראל.

צילום: דוברות הסתדרות המורים

Back to top button