חדשות הארץמבזקים

"מה מרחיק את הדוסים מהרציף?": הקלטה של מנכ"ל הרכבת מעוררת סערה

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, תועד אומר דברים שנויים במחלוקת על הציבור החרדי, כך על פי תיעוד שפורסם הבוקר (שלישי) בידיעות אחרונות וב- YNET.

על פי התיעוד, במהלך שיחה סגורה שקיים מנכ"ל הרכבת עם עובדים בכירים שערב יום הזיכרון, הוא פירט את הדרך בה נמנע מקהל חרדי שהגיע להלוויית הרב קנייבסקי זצ"ל להתקרב למסילות.

"מה מרחיק את החבר'ה האלו, את הדוסים, מהרציף? מהמסילות?" שאל מייקסנר והשיב: "הכריזה, נכון? זה לא עובד, אתה יכול לכרוז עד מחרתיים. אבל שתי בנות אמיצות הלכו על הקו הצהוב הלוך וחזור, ותאמינו לי, כולם עמדו ככה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יעקב אשר (ש"ס) תקף: "ההתבטאות המתנשאת והפוגענית של מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל נייקסנר, על המגזר החרדי – בזויה וראויה לכל גינוי. אדם שמדבר כך לא יכול לכהן בתפקיד ציבורי. על מנכ"ל הרכבת לזכור כי "הדוסים" עליהם דיבר בזלזול בוטה ומחליא, הם קהל הלקוחות שלו שבזכותם הוא מתפרנס ומקבל משכורת. על שרת התחבורה לנקוט בצעד המתבקש, לאנשים כאלו אין מקום בשירות הציבורי."

ח"כ יוסי טייב (ש"ס) אמר: "מנכ"ל רכבת ישראל הוא עובד ציבור ודבריו על המגזר החרדי בזויים וראויים לגינוי מקיר לקיר. מתפלא איפה כל יפי הנפש שצועקים חמס על אמירה כנגד בית המשפט וכשמדובר על הציבור החרדי הם נאלמים דום. שרת התחבורה מיכאלי, לטיפולך."

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) הגיב: "אדם שמדבר כך לא ראוי שיחזיק בתפקיד שלו רגע אחד. הוא מבזה את התפקיד שהוא נמצא בו. צריך להעיף אותו מהתפקיד כאן ועכשיו".

ח"כ הרב ישראל אייכלר (יהדות התורה) הגיב: "כל יהודי החושב על דברי הבלע והליצנות הגזענית של מנכ"ל הרכבת על החרדים הנדחסים אל הקרונות מזדעזע. אלו דברים חמורים שמזכירים את הסלקציה שהייתה השבוע בלופטהאנזה בגרמניה. נוסעים יהודיים נחסמו מלעלות למטוס על ידי שוטרים גרמנים. מנהל רכבת שמתלוצץ על יהודים שעולים לרכבות מזכיר הומור של הגזע השליט. זה לא מצחיק. זאת קריאת השכמה. יהודים חרדים הם למרמס ולמשיסה בידי זידים."

מרכבת ישראל נמסר בתגובה לפרסום בידיעות אחרונות: "רכבת ישראל גאה על ניהול האירוע המאתגר, בו הופעלו עשרות רכבות בהתראה קצרה, ועל חזרתם בשלום של כלל המשתתפים. דבריו של מנכ"ל הרכבת כוונו לעובדי ועובדות הרכבת, שביוזמה יוצאת דופן ובהתנהלות חכמה ומקצועית שמרו על חיי אדם לאורך כל האירוע. דבריו כפי שמובאים בכתבה הוצאו מהקשרם וצר לנו על כך. ככל שאדם כלשהוא נפגע מאמירה כזו, מנכ"ל הרכבת מתנצל אישית בשמו ובשם הארגון כולו".

ארכיון. צילום: רכבת ישראל

Back to top button