חדשות הארץמבזקים

עיצום כספי בסך מאות אלפי ש"ח הוטל על חברת הובלות בשל שחרור אדי דלק בלב ירושלים

אמיר זלצברג, ששימש עד לאחרונה כמנהל אגף תחבורה במשרד להגנת הסביבה, הטיל עיצום כספי על חברת שפר את אלי לוי (1993) הסעות והובלות בסך 561,720 שקל, בגין הפרה של ההוראות למניעת פליטות אדי דלק ממכליות התדלוק של החברה, בניגוד להוראות חוק אוויר נקי.

העיצום הוטל לאחר שמכלית החברה נצפתה על ידי המשרד להגנת הסביבה בעודה נוסעת במרכז ירושלים כאשר כל מכסיה העיליים פתוחים. בכך, גרמה מכלית החברה לשחרור אדי בנזין לאוויר באזור צפוף אוכלוסין, בצורה שעלולה להוביל לפגיעה בבריאות הציבור.

אדי הבנזין מכילים חומרים רעילים ומסרטנים. בהתאם להוראות שקבע המשרד, חובה לנקוט בצעדים ובאמצעים הדרושים לצורך מניעת פליטות אדי דלק בנזין לאוויר ממכליות תדלוק ובכלל זה איסור על פתיחת מכסים עיליים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקרה זה, המכלית פרקה בנזין בתחנת תדלוק בירושלים, פעולה שבעקבותיה הצטברו אדי דלק במכלית, ונסעה ברחבי העיר עם מכסים עליונים פתוחים. פעולה זו משחררת לאוויר את האדים ויוצרת זיהום אוויר, במקום טיפול באדים במתקן ייעודי להשבתם במסוף התדלוק. בכך הפרה החברה את הוראות חוק אוויר נקי, גרמה לזיהום אוויר ולסיכון מיותר לבריאות הציבור.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "נמשיך להפעיל את סמכויות המשרד מכוח חוק אוויר נקי למען שמירת בריאות הציבור והסביבה, ולא נאפשר פליטה של אדי דלק מזהמים ורעילים בניגוד להוראות."

צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button