מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל: ייתכן שעיתונאית אל ג'זירה נהרגה מירי מסיבי של מחבלים בג'נין

עיתונאית אל ג'זירה, שירין אבו עקל'ה, נורתה הבוקר (רביעי) למוות במהלך חילופי אש בין צה"ל למחבלים במחנה הפליטים ג'נין, סמוך לכפר בורקין.

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו שם ובמספר מוקדים נוספים בשעות האחרונות ברחבי יהודה ושומרון על מנת לעצור חשודים בפעילות טרור.

במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים. הכוח השיב בירי. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר צה"ל נמסר כי, "נבדקת האפשרות כי נפגעו עיתונאים, ייתכן מירי חמושים פלסטינים. האירוע בבירור."

‏יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, תקף ואמר כי, "ישראל נושאת באחריות מלאה למותה של העיתונאית שירין אבו עקל'ה".

במפלגת רע"מ ביטלו את מסיבת העיתונאים שנקבעה להבוקר בכפר קאסם על החלטת מועצת השורא בנוגע להמשך דרכה של המפלגה בקואליציה. ברע"מ אף דרשו להקים ועדת חקירה בינלאומית.

שר החוץ, יאיר לפיד, אמר: ‏"אנחנו מציעים לפלשתינים חקירה פתולוגית משותפת של מותה המצער של העתונאית שירין אבו עאקלה. יש להגן על עתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הביטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים."

במפלגת 'הציונות הדתית' תקפו: "בשעות האחרונות תומכי הטרור והשמאל הקיצוני במתקפה שקרית על צה"ל ולוחמיו, רע"מ מצטרפת למתקפות, ובנט שותק ונמנע מלגבות את לוחמי צה"ל שפעלו בגבורה תחת אש כדי לשמור על שרידות ממשלתו. צריך לומר בצורה חד משמעית: גם אם יתברר שעיתונאית אלג'זירא נהרגה בטעות מאש צה"ל (מה שלא נראה סביר), צה"ל אינו אשם בכך. חילופי אש מול עשרות מחבלים זו מלחמה ובמלחמה יש נפגעים. מה גם שהעיתונאים הערבים הם כבר מזמן חלק ממכונת המלחמה הערבית, מפריעים במכוון לפעילות צה"ל ומגוננים על המחבלים."

עוד נמסר: "חזקה על צה"ל שיתחקר את האירוע עד תום ויגיע לחקר האמת ובמידת הצורך יפיק לקחים לעתיד. וכלפי תומכי הטרור והעולם שמתגלה ברגעים כאלה בשיא צביעותו, הדרך הטובה ביותר להתמודד בדעת הקהל הבינלאומית היא לעמוד על האמת בנחישות, לא להתנצל ולא להתבלבל. אנחנו מחזקים את ידי לוחמי צה"ל ומפקדיו במאבקם בטרור ובהגנה על מדינת ישראל וביטחון אזרחיה ועומדים מאחוריהם בכל מצב."

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב: "מנסור עבאס ומועצת השורא סחטו מממשלת בנט-לפיד מיליארדי שקלים בטענה כי הם דואגים לזכויות האזרחיות של הציבור הערבי. אך 'עם האוכל בא התיאבון', וכעת רע"ם מנצלת את מותה של העיתונאית ומסיתה את העולם כולו ואת הציבור הערבי נגד כוחות הביטחון היקרים שלנו, ונגד מדינת ישראל. מר בנט, כולם מבינים שתעשה הכל בשביל להישאר על כיסא רה"מ, אבל אולי גם לך תפריע ההשפלה הלאומית הזאת?"

צילום: רשתות ערביות

Back to top button