מבזקיםצבא וביטחון

עיתונאית אל ג'זירה נהרגה בג'נין: "ישראל נושאת באחריות מלאה למותה"

עיתונאית אל ג'זירה, שירין אבו עקל'ה, נורתה הבוקר (רביעי) למוות במהלך חילופי אש בין צה"ל למחבלים במחנה הפליטים ג'נין, סמוך לכפר בורקין. אבו עקל'ה נחשבת לעיתונאית בכירה בעולם הערבי ומשדרת עשרות שנים באל ג'זירה.

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו שם ובמספר מוקדים נוספים בשעות האחרונות ברחבי יהודה ושומרון על מנת לעצור חשודים בפעילות טרור.

במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים. הכוח השיב בירי. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר צה"ל נמסר כי, "נבדקת האפשרות כי נפגעו עיתונאים, ייתכן מירי חמושים פלסטינים. האירוע בבירור."

‏יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, תקף ואמר כי, "ישראל נושאת באחריות מלאה למותה של העיתונאית שירין אבו עקל'ה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיב להאשמת אבו מאזן: "יו"ר הרשות מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק. על פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית. הפלסטינים אף תועדו אומרים "פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה". אף חייל לא נפגע, מה שמעלה את האפשרות כי הם ירו ופגעו בעיתונאית. ישראל קראה לפלסטינים לביצוע ניתוח פתולוגי משותף וחקירה משותפת, בהסתמך על כל התיעוד והממצאים הקיימים, כדי להגיע לאמת. עד כה, הפלסטינים מסרבים. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול כנגד המחבלים בבסיסיהם, על מנת לשבור את גל הטרור הרצחני ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. אנו מגבים את לוחמינו".

במפלגת רע"מ ביטלו את מסיבת העיתונאים שנקבעה להבוקר בכפר קאסם על החלטת מועצת השורא בנוגע להמשך דרכה של המפלגה בקואליציה. ברע"מ אף דרשו להקים ועדת חקירה בינלאומית.

שר החוץ, יאיר לפיד, אמר: ‏"אנחנו מציעים לפלשתינים חקירה פתולוגית משותפת של מותה המצער של העיתונאית שירין אבו עאקלה. יש להגן על עיתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הביטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים."

במפלגת 'הציונות הדתית' תקפו: "בשעות האחרונות תומכי הטרור והשמאל הקיצוני במתקפה שקרית על צה"ל ולוחמיו, רע"מ מצטרפת למתקפות, ובנט שותק ונמנע מלגבות את לוחמי צה"ל שפעלו בגבורה תחת אש כדי לשמור על שרידות ממשלתו. צריך לומר בצורה חד משמעית: גם אם יתברר שעיתונאית אלג'זירא נהרגה בטעות מאש צה"ל (מה שלא נראה סביר), צה"ל אינו אשם בכך. חילופי אש מול עשרות מחבלים זו מלחמה ובמלחמה יש נפגעים. מה גם שהעיתונאים הערבים הם כבר מזמן חלק ממכונת המלחמה הערבית, מפריעים במכוון לפעילות צה"ל ומגוננים על המחבלים."

עוד נמסר: "חזקה על צה"ל שיתחקר את האירוע עד תום ויגיע לחקר האמת ובמידת הצורך יפיק לקחים לעתיד. וכלפי תומכי הטרור והעולם שמתגלה ברגעים כאלה בשיא צביעותו, הדרך הטובה ביותר להתמודד בדעת הקהל הבינלאומית היא לעמוד על האמת בנחישות, לא להתנצל ולא להתבלבל. אנחנו מחזקים את ידי לוחמי צה"ל ומפקדיו במאבקם בטרור ובהגנה על מדינת ישראל וביטחון אזרחיה ועומדים מאחוריהם בכל מצב."

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב: "מנסור עבאס ומועצת השורא סחטו מממשלת בנט-לפיד מיליארדי שקלים בטענה כי הם דואגים לזכויות האזרחיות של הציבור הערבי. אך 'עם האוכל בא התיאבון', וכעת רע"ם מנצלת את מותה של העיתונאית ומסיתה את העולם כולו ואת הציבור הערבי נגד כוחות הביטחון היקרים שלנו, ונגד מדינת ישראל. מר בנט, כולם מבינים שתעשה הכל בשביל להישאר על כיסא רה"מ, אבל אולי גם לך תפריע ההשפלה הלאומית הזאת?".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) תקף: "בוקר לא טוב, אני מכיר את שירין הרבה שנים – חיילי הכיבוש לא מתייחסים לנוכחות העיתונאים. הכיבוש הוא כיבוש אכזרי וקטלני. שירין אבו-עאקלה הייתה הפנים של אל-ג'זירה בעולם הערבי, מודל של עיתונאית אמיצה. אין שום הצדקה בעולם לירי קטלני בה או בעיתונאים באשר הם. שוב חיילי הצבא פוגעים דווקא בעיתונאים ובעבודה החשובה שלהם, ולא מתחשבים בנוכחות שלהם בשטח. המשפט הקבוע ש"הצבא מתחקר את האירוע" הוא פרובוקטיבי, שקרי ומקומם במיוחד בבוקר הקשה הזה. יורים, משקרים ומטייחים – את המנגנון הזה אנחנו כבר מכירים טוב מידי. תנחומיי למשפחה, לאלג'זירה לחברים ולשותפים האבלים את האובדן הגדול. אללה ירחמהא." טיבי אף קרא לנשיא ביידן להתערב לאחר שהתברר כי העיתונאית שנהרגה אזרחית אמריקאית.

ח"כ מוסי רז כתב בטוויטר: "העיתונאית שירין אבו עאקלה נורתה הבוקר למוות בעת עבודתה במחנה הפליטים ג'נין. כך נראה הכיבוש."

השרה איילת שקד הגיבה לח"כ רז: "לא מוסי. כך לא נראה ״הכיבוש״, כך נראית תעמולה פלסטינית שקרית. כך נראים לוחמים גיבורים שנכנסים לג׳נין לפגוש את החמושים בביתם, כדי שאלה לא יפגשו את אזרחי ישראל בברים בתל אביב ובפארקים של אלעד.
אנו נגבה את הלוחמים שלנו ונמשיך להילחם בטרור ללא פשרות."

מגורמים בצה"ל נמסר כי, "מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, הוא אירוע מצער מאוד. ככל הנראה נהרגה מירי חסר הבחנה של חמושים פלסטינים, האירוע ייבדק לעומק וככל שיימצא פער נדע לתחקר ללמוד ולהפיק מסקנות בהתאם." בשלב זה בצה"ל נוטים להעריך אבו עקאלה נפגעה מאש של מחבלים פלסטינים, אך טרם גובשה הערכה סופית.

שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, אמר על רקע מותה של העיתונאית- שהייתה אזרחית אמריקאית- כי הוא "קורא לקיים חקירה יסודית".

ח"כ אוסאמה סעדי התעמת עם שר המשפטים וסגן ראש הממשלה גדעון סער: "יורים ומעלילים. אחרי שירו ורצחו העיתונאית שירין מגיע הבוקר סגן ראש הממשלה ובמקום להתנצל מאשים את הקורבנות בהאשמות שווא. כהרגלו דוברי הצבא מפיצים שקרים בבוקר הכואב הזה עם הירצחה של עיתונאית שעשתה את עבודתה במסירות גדולה. תנחומיי למשפחתה. אללה ירחמהא."

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, אמר: ״העיתונאית שירין אבו עקאלה נורתה למוות על ידי הצבא הבוקר בג׳נין לעיני עיתונאים נוספים. שירין היא עיתונאית חרוצה ומוערכת שדיווחה באומץ על פשעי הכיבוש והבוקר הפכה לקורבן שלהם. יהי זכרה ברוך.״

צילום: רשתות ערביות

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button