מבזקיםפוליטי / מדיני

חי מהכנסת| בנט: "מצפה מהפלסטינים לא לזהם את חקירת מותה של העיתונאית"

מליאת הכנסת מתכנסת בשעה זו (רביעי) לדיון לכבוד יום הרצל, על רקע המתיחות הפוליטית והקפאת חברותה של רע"מ בקואליציה.

ראש הממשלה בנט אמר במליאה: ""בפתח דבריי אני מבקש להתייחס לאירועי ג'נין. בשעות הלילה יצאו כוחות צה"ל לפעולה נרחבת בצפון השומרון כחלק מהמאמץ של מדינת ישראל לבלום את גל הטרור הרצחני. במהלך הפעולה ירו חמושים פלסטינים אש לא מדויקת, לא מבוקרת ולא מובחנת. כוחותינו, כוחות צה"ל, השיבו לעבר מקורות האש, והם ירו בצורה מדויקת ככל הניתן, מובחנת ואחראית. בחילופי האש נפגעה ונהרגה באופן מצער עיתונאית אל ג'אזירה – הגברת שירין אבו עאקלה. ברשות הפלסטינית מיהרו להאשים את ישראל, ויו"ר הרשות הטיח בישראל האשמות לא מבוססות, עוד בטרם חקירה."

בנט פירט: "על פי הנתונים הראשוניים שבידינו, ישנו סיכוי לא מבוטל שהעיתונאית נפגעה בכלל מירי הפלסטינים החמושים, אך על מנת להגיע לאמת – אנחנו צריכים לקיים חקירת אמיתית, והפלסטינים בשלב הזה מונעים זאת. בלי חקירת אמת לא נגיע לאמת. ישראל קראה לפלסטינים לבצע ניתוח פתולוגי משותף בהסתמך על כל התיעוד ועל כל הממצאים הקיימים, כדי להגיע לחקר האמת. הפלסטינים כאמור מסרבים, ואני מצפה מהם לשתף פעולה ובמיוחד להימנע מפעולות שעלולות לזהם את החקירה. את האירוע בג'נין יש לראות בהקשר רחב: מזה כחודשיים אזרחי ישראל נתונים תחת מתקפת טרור רצחנית. המחבלים הפלסטינים יוצאים פעם אחר פעם לרצוח ישראלים בכוונת תחילה. המבצע בג'נין הלילה הוא חלק מסדרת פעולות יזומות שנועדו לקטוע את גל הטרור ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. אנחנו נחושים להמשיך עד להשגת המטרה ואנחנו מחזיקי את חיילי צה"ל, את אנשי השב"כ ואת השוטרים שמסכנים את חייהם לילה לילה, יום יום, כדי לשמור על חיינו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התקשורת הנדל אמר לפני כן במליאה: "במהלך הפעילות בג'נין בוצע ירי חסר הבחנה לכיוון חיילי צה״ל. אפשר לראות בסרטים ירי לא מכוון ולא מדויק, אני מניח שמהירי הזה נפגעה העיתונאית. יש לנו סרטון של מחבל פלשתיני שאומר שהצליח לפגוע בחייל, אין חייל צה"ל שנפגע וכנראה אותו מחבל הוא הגורם לכך שהעיתונאית נפגעה".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "אני מבקש לתת גיבוי מלא ללוחמי צה״ל ומפקדיו, גם במאבק נגד הטרור וגם נגד התעמולה השקרית של הפלסטינים. אני מגנה את השקרים שמושמעים נגד חיילינו ולא רק אלה שבאים מצד הפלסטינים, אני מוחה בתוקף נגד ההתבטאויות המבישות שנשמעו מבית נגד חיילינו, מצד חברי הקואליציה של בנט. תתביישו לכם. ההכפשות השקריות של נגד חיילינו, הכפשות שנשמעות מתוך הקואליציה, מוכיחות שוב שממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור. ממשלה שתלויה במועצת השורא של האחים המוסלמים לא מסוגלת להגן על אזרחינו ולשמור על חיילינו."

עוד אמר נתניהו: "הממשלה החלשה הזאת תלויה בחסדיה של מועצת השורא ששוללת את קיומה של המדינה היהודית. ממשלת החולשה והכניעה נכנעת לרע״מ פעם אחר פעם מול הניסיונות לרמוס את זכויותינו הלאומיות, אפילו בהר הבית, כי יש אולטימטום של רע״מ. בנט לפיד וגנץ לא עושים כלום נגד איראן. הסכם הגרעין המתגבש מהווה סכנה קיומית לישראל. חברי הממשלה ממלאים את פיהם מים, האימפוטנטיות שלהם מדהימה. היינו חזקים, תוך זמן קצר הפכנו לחלשים. שמענו את נפתלי בנט מדבר על ״גן הפלגנות״ שכביכול טבוע בנו. איזו צביעות. המומחה הזה לגנטיקה שבחר להציג את נציגי רוב העם מהממשלה, את הליכודניקים, את החרדים, את המוסרתיים, את הציונות הדתית, ושהעדיף על פניהם את האחים המוסלמים ותומכי חמאס – הוא מבכה את האחדות האבודה בעם. די לצביעות הזאת. תחילה הוא עשה ״ברית האחים״ עם לפיד כדי להדיר את החרדים ועכשיו עשה את ״ברית האחים המוסלמים״ כדי להדיר את רוב העם. די לצביעות הזאת."

נתניהו הכחיש הכשר של רע"מ: "אנחנו מעולם לא התכוונו להכניס לממשלה או לקואליציה את מפלגתו של מנסור עבאס. מעולם. אמרנו להם לתמוך בבחירה ישירה של ראש הממשלה, מה שהיה מייתר את התלות שלנו בהם ובכולם. מעולם לא הסכמנו להיות תלויים בהם ולעולם לא נסכים להיות תלויים בהם! אבל אתם מרכינים את הראש, כוססים את הציפורניים וממתינים להחלטות של מועצת השורא."

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הודיע כי רע"מ לא פורשת מהקואליציה בשלב זה. "אנו נותנים הזדמנות נוספת לקואליציה", אמר.

שר הביטחון בני גנץ התייחס למות העיתונאית שירין אבו עאקלה, ואמר כי, "מהממצאים הראשונים של התחקיר עולה כי לא זוהה ירי של צה"ל לעבר העיתונאית". לאחר דבריו ח"כים מהליכוד ומהרשימה המשותפת צעקו וקטעו את דבריו.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button