מבזקיםתאונות דרכים

הקטל בכבישי הנגב: "החיים שלנו נגמרו ושיירת הגמלים ממשיכה"

לפני שלושה שבועות בלבד נהרג יובל אילת אוזן ז"ל, תושב קיבוץ דביר בתאונת דרכים קטלנית עם גמל משוטט, בעת שנסע לעבודתו מהקיבוץ לבאר שבע. הבוקר שוב תועד עדר גמלים משוטט בכביש המפותל בין ערד למצדה תוך שהוא מסכן את נוסעי הדרך. אלמנתו של יובל, יהודית אילת אוזן, תוקפת את המשך ההפקרות וההתעלמות מצד הרשויות.

"לפני כשלושה שבועות חיינו וחייו של אהובנו יובל התרסקו", היא אומרת בכאב. "גם כך קשה לקבל את המהלומה הזו ואת המוות המיותר הזה, והכי מזעזע זה לגלות שחייו וחיינו הם הפקר ושיירת הגמלים ממשיכה להלך על כבישי הנגב כאילו לא ארע דבר, ועוד תאונה ועוד גמלים בדרך".

"אנחנו אנשים ישרי דרך, מאמינים שהרשויות אמורות לקחת אחריות על חיי האדם ולדאוג לביטחון התושבים. ההתעלמות הזו, ההפקרות הזו והסכנה והאיום המתמשך לא נותנים לנו מנוח. אולי טיפול בבעיה ולקיחת אחריות תכניס מעט משמעות למוות הכה מיותר והכואב הזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתנועת רגבים המנהלת מעקב אחר תופעת הגמלים המשוטטים בנגב והובילה את "חוק הגמלים" שעבר בשנת 2018 על ידי חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ ואיתן כבל, מציינים כי משרד החקלאות משתהה עם יישום החוק המחייב לסמן את הגמלים בשבב תת עורי, ומטיל אחריות פלילית על בעלי הגמלים.

יכין זיק, מנהל הפעילות של תנועת רגבים מוסר: "תאונות דרכים קטלניות בהן מעורבים גמלים הן תופעה מזעזעת שחייבת לעבור מן העולם. משרד החקלאות לא מיישם את החוק ולא השלים את שיבוב הגמלים שגורם לבעלים לשמור היטב על העדר שלהם. אלו פצצות מתקתקות על הכבישים שלנו. אנו מקדמים שאילתה בנושא ונמשיך לעקוב מקרוב".

צילום: באדיבות דוברות רגבים

Back to top button