מבזקיםמשפטי/פלילי

ארגון 'בצלמו' נגד השופטת גונן: "אף אחד לא מעל החוק"

ארגון 'בצלמו' הגיש היום (רביעי) תלונה נגד השופטת מיכל אגמון גונן לאחר שלטענת הארגון, השופטת פנתה לוועדה לבחירת שופטים בניגוד להנחיות ובנוסף, הארגון דורש להכניס לרשימת ההימנעויות שלה את האגודה לזכויות האזרח.

עוד טענו בארגון כי בחודש האחרון שמה של השופטת גונן עולה לכותרות בהקשרים לא חיובים. בין היתר נטען שהשופטת מיכל אגמון גונן מאשרת ביד רכה למסתננים מאוקראינה תוך שהיא מסתמכת על שירים שונים. בנוסף, תלונה שהגישה השופטת נגד שרת הפנים איילת שקד בטענה שניסתה לגרום לה לשנות החלטות בניגוד לחוק נסגרה באופן מידי.

בעקבות הפרסומים הנ"ל חשפה שרת הפנים איילת שקד שהשופטת מיכל אגמון גונן פעלה בניגוד לחוק כאשר נפגשה עם נציגים מהוועדה לבחירת שופטים ללא אישור או תיאום של הנשיאה חיות ובניגוד לחוק. בנוסף ועדת האתיקה של השופטים אסרה על השופטת מיכל אגמון גונן לברך בכנס של האגודה לזכויות האזרח למרות טענותיה שמדובר בכנס אקדמי.
 
בעקבות הפרסום של האגודה לזכויות האזרח הגיש שי גליק מנכ"ל בצלמו, תלונה רשמית לנציב הממונה על השופטים שיבדוק האם אכן באמת הפרה השופטת גונן את הנחיות הנשיאה?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף בעקבות התעקשותה של השופטת גונן להשתתף בכנס של האגודה לזכויות האזרח, פנה שי גליק מנכ"ל בצלמו לנשיאה ודרש ממנה לאסור על השופטת גונן לדון בתיקי האגודה לזכויות האזרח.

בפנייתו לנשיאה נכתב: "התעקשותה של השופטת מיכל אגמון גונן להשתתף בכנס מוכיחה את אהדתה לאגודה ולכן לא נטען לטעון שהיא באה לדיון בו האגודה עותרת בלב נקי ונפש חפצה."

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בתגובה: "אף אחד לא מעל החוק. לא האזרח בוזגלו ולא השופטת ד"ר מיכל גונן אגמון. ארגון בצלמו חרט על דגלו את המאבק לביעור השחיתות בכל מקום וגם במערכת המשפט ובפרקליטות כדי שהצדק והאמת ייצאו לאור במלואן. ארגון בצלמו ימשיך לפעול לבירור האמת והפסקת פעילות לא חוקית שנעשית על ידי שופטים במדינת ישראל לעיתים תוך ניגודי עניינים חריפים."

Image by VBlock from Pixabay

Back to top button