חדשות הארץמבזקים

הפלסטינים סירבו, ישראל השיגה את צילומי ה-CT של גופת העיתונאית

גורמי ביטחון ישראלים השיגו את צילומי ה-CT של גופת העיתונאית שנהרגה במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים ערבים בג'נין, שירין אבו עאקלה. כך דיווחה לפני זמן קצר (חמישי) כתבת כאן 11 שלי טפיירו.

לאחר התקרית החליפו בישראל וברשות הפלסטינית האשמות. זאת לאחר שהציעו בירושלים לערוך חקירה פתולוגית משותפת אך הרשות הפלסטינית סירבה. כמו כן גם לשלוח את הקליע שהוצאה מגופתה של העיתונאית לאחר המוות ואת הקסדה שהייתה על ראשה בעת המקרה.

מאז אמש הערבים פועלים בכל דרך ומעל כל במה על מנת לייצר את הנרטיב כי העיתונאית נהרגה מאש צה"ל ואף נשלח חוקר שטח של ארגון זכויות האדם "בצלם" למקום בו נראו חמושים ערבים במצעים ירי שלאחריו נשמעות צעקות ואחד מהם אמר כי "נפגע חייל והוא שוכב על הקרקע". את התיעוד הזה פרסם ראש הממשלה נפתלי בנט בעמוד הטוויטר שלו וציין כי ככל הנראה זה הירי שפגע בעיתונאית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בצלם" הפיץ תיעוד מהמקום בו צולמו החמושים ועד למקום בו נמצאה גופת העיתונאית, במרחק כמה מאות מטרים משם וזאת על מנת להדוף את הטענות של ישראל שהחמושים הם אלה שפגעו בה.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבן מאזן האשים את ישראל במותה של העיתונאית ואף הודיע כי תועבר פנייה לחקירה בבית הדין הבינלאומי בהאג.

גורמים בצה"ל לא שללו את האפשרות כי היא נורתה למוות בשוגג על ידי לוחמי דובדבן שפעלו במקום אך הבהירו כי הסבירות נמוכה זאת מכיוון שנורו קליעים באופן מדויק לעבר החמושים ואף צוין מספר הקליעים שנו, זאת לעומת ירי שבוצע ללא הבחנה, חלקו מכלי נשק על מצב "אוטומט" על ידי עשרות חמושים בג'נין.

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב טען כי "הפלסטינים לא הצליחו לקבוע מה מקור הקליע אך אם הוא היה עובר לידינו נוכל לדעת מה קרה".

"היה לעבר לוחמי צה"ל ירי פראי וחסר אבחנה ממספר מקומות. בשלב זה אני לא יודע לקבוע בוודאות ממה היא נפגעה" אמר אתמול אלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד מרכז בריאיון לחדשות הערב.

צילום: פייסבוק Shireen Abu Akleh

Back to top button