מבזקיםפוליטי / מדיני

הרצוג ולפיד ספדו לנשיא איחוד האמירויות שהלך לעולמו: "אבידה גדולה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר החוץ, יאיר לפיד, ספדו לפני זמן קצר (שישי) לנשיא איחוד האמירויות ושליט אבו דאבי, שייח׳ ח׳ליפה בן זאיד שהלך לעולמו.

מדברי הנשיא הרצוג: ״בשם העם בישראל, אני שולח את תנחומיי לחברי שיח׳ מוחמד בן זאיד, למשפחתו ולעם האמירותי על מותו של שייח׳ ח׳ליפה בן זאיד, נשיא איחוד האמירויות. זוהי אבידה גדולה לידידנו באמירויות ולאזור כולו."

"מנהיגותו האמיצה תרמה רבות לקידום מדינתו ועמו ולשותפות שהתממשה בשנים האחרונות בין מדינותינו, והיא מורשת חשובה לממשיכי דרכו. יוזמותיו ופועלו הנחוש קידמו את המזרח התיכון לאופק של שגשוג ושיתופי פעולה.״ הוסיף נשיא המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

שר החוץ, יאיר לפיד: "שמעתי בצער עמוק על מותו של השייח' ח'ליפה בִּן זָאיִד אָל נַהְיָאן, נשיא איחוד האמירויות הערביות. ההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר. כזה מנהיג היה השייח' ח'ליפה ומורשתו היא השותפות והשלום, האחווה בין העמים. מנהיג אמיץ שראה רחוק ופעל למען העתיד. מנהיג שהמשיך את דרכו של האב המייסד של האמירויות השייח' זאיד אלנהיאן."

עוד אמר לפיד כי "אני שולח את תנחומינו העמוקים והכנים למשפחת המלוכה כולה, לחבריי, הוד מעלתו יורש העצר השיח׳ מוחמד בן זאיד אל נהיאן והוד מעלתו, שר החוץ השיח׳ עבדאללה בן זאיד אל נהיאן ולכל העם האמירתי. זהו יום עצוב לכל מי ששותף ומאמין בדרך השלום. נמשיך לפעול יחד למען העמים ולזכרו של השייח' ח'ליפה בִּן זָאיִד אָל נַהְיָאן."

יאיר לפיד נואם בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן.
צילום: רונן טופלברג

Back to top button