חדשות הארץמבזקים

נבדק חשד אם המבוקש שנעצר בג'נין הוא זה שירה למוות בעיתונאית

כלי התקשורת הערבים תוהים האם המעצר היום (שישי) בכפר בורקין הנמצא בנפת ג'נין שבמרחב החטיבה מרחבית מנשה, קשור למותה של העיתונאית מאל ג'זירה, שירין אבו ע'קלה.

בתמונה שפורסמה בכלי התקשורת הערביים של המבוקש שנעצר הבוקר בג'נין, מחמוד א-דבעי פעיל הג'יהאד האסלאמי נראה שהוא לבוש בחולצה בגוון אפור, מכנסיים שחורים ונועל נעליים שחורות עם פסים לבנים. בסרטון שהופץ לאחר הירי בג'נין שממנו לכאורה נהרגה כתבת אל-ג'זירה, שירין אבו ע'קלה נראה המחבל שמבצע את הירי לבוש בדיוק באותם בגדים ועם אותם נעליים.

אותם בגדים ואותם נעליים

נדגיש כי לאחר מותה של העיתונאית, הפלסטינים האשימו את ישראל במותה ואף סירבו לבצע חקירה משותפת עם ישראל. כמו כן, לאחר הנתיחה והקליע שהוצא מגופה של העיתונאית, ישראל ביקשה לקבלו ונדחתה. אתמול נחשף בחדשות "כאן" כי ישראל הצליחה לשים את ידה על צילומי ההדמייה (C.T) שנערכו לעיתונאית לאחר מותה על מנת לנסות ולהבין כיצד נהרגה ומי מקור הירי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, בפעילות הבוקר נעצר המבוקש מחמוד א-דבעי לאחר חילופי אש כשהסתגר בביתו עם מחבלים נוספים שסירבו להסגיר את עצמם לידי הכוחות. יש לציין כי אם הוא נעצר עם הנשק שהיה ברשותו יוכלו לדעת האם זהו אותו הנשק ממנו נורה הקליע שהביא למותה של העיתונאית.

דובר צה"ל טוען כי "המבוקש שנעצר היה אחראי על ביצוע פיגועי ירי לעבר כוחותינו בכל הכניסות האחרונות שלנו לג'נין ועל פניו נראה כי אין לו קשר לעיתונאית".

נדגיש כי באותו היום של הירי בעיתונאית נשלח חוקר שטח של ארגון זכויות אדם "בצלם" שערך סיור מצולם מהמקום שבו תועד המחבל מבצע ירי ועד למקום שבו נמצאה גופתה של העיתונאית. בדיווח נטען כי לא מדובר בירי הזה שממנו נהרגה העיתונאית מאחר והוא מרוחק כמה מאות מטרים אחד מהשני.

צילום: ארגון בצלם

בפעילות הבוקר בג'נין, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 13 פצועים בהם שניים באורח קשה, שישה במצב בינוני והיתר קל.

בפעילות נהרג לוחם ימ"מ, רס"ב נעם רז ז"ל בן 47 מהיישוב קידה שבמועצה בנימין. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. הלוויה תתקיים ביום ראשון.

בהודעה משותפת של המשטרה (מג"ב) ודובר צה"ל נמסר על האירוע: " בשעות האחרונות פעלו לוחמי הימ"מ, סיירת גולני ושב"כ בכפר בורקין הנמצא בנפת ג'נין שבמרחב החטיבה מרחבית מנשה למעצר מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות, לוחמי סיירת גולני וימ"מ ירו לעבר מחבלים חמושים שפתחו באש מסיבית וזרקו מטענים לעברם. זוהו פגיעות במחבלים. בזמן יציאת הכוחות מהכפר, נפצע לוחם ימ״מ בהיתקלות עם מחבלים חמושים. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי באמצעות מסוק צה"ל."

עוד נמסר בהודעה עם סיום הפעילות בג'נין כי "בנוסף, במסגרת הפעילות הלוחמים פעלו במגוון אמצעים מיוחדים למעצר החשוד אשר התבצר בביתו ולבסוף נכנע ונעצר יחד עם אחיו. במקביל לפעילות המעצר, כוח של סיירת גולני הגיע לנקודה בה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה על מנת לסייע לתחקור המבצעי ולבצע תחקור עומק ופעולות שחזור בשטח. סך הכל נעצרו הלילה והבוקר בכלל גזרת אוגדת יהודה ושומרון חמישה חשודים בין היתר בכפרים כיפל חרת ובורקין וכן נתפס אמצעי לחימה בלתי חוקי בעיר בחברון. החשודים ואמצעי הלחימה הועברו לחקירת כוחות הביטחון."

לוחם הימ"מ פונה במצב קשה מאוד במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם ניסו הרופאים להציל את חייו אך ללא הועיל ונקבע מותו.

פינוי לוחם ימ"מ מג'נין לבית החולים רמב"ם. צילום: דוברות רמב"ם
ד"ר האני באחוס, מנהל מערך טראומה ברמב"ם. צילום: דוברות רמב"ם

בהודעה שלאחר מותו של לוחם ימ"מ נמסר כי "משמר הגבול/משטרת ישראל מרכינים את ראשם לזכרו של לוחם הימ"מ, רס"ב נעם רז ז"ל שנפל הבוקר במהלך קרב עם מחבלים חמושים שביצעו ירי לעבר כוחותינו בפעילות מבצעית בכפר בורקין שבנפת ג'נין. במהלך קרב היריות של לוחמי הימ"מ עם המחבלים החמושים, נפצע רס"ב נעם רז באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם ולאחר  נקבע מותו. רס"ב נעם רז ז"ל, בן 47, תושב היישוב קידה התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. הותיר אחריו אישה ו-6 ילדים. הלוחם נעם ז"ל השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע."

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר כי "מדובר בלוחם ותיק ומנוסה מטובי בנינו, צנוע שבמהלך שירותו ביחידת הימ"מ השתתף באין ספור מבצעים ופעילויות מורכבות ורגישות שמטרתם סיכול הטרור. הלוחם הגיבור שנפל, חירף נפשו בפעילות מורכבת ורגישה שבמהלכה פתחו מחבלים שפלים באש כבדה לעבר לוחמינו. יחידת הימ"מ, לוחמיה וכוחות צה"ל הם חומת המגן של אזרחי מדינת ישראל במלחמה העיקשת נגד הטרור. אנחנו מחבקים ומשתתפים בצערה של משפחתו של הלוחם הגיבור שמסר נפשו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל."

גורמי ביטחון סיפרו כי "במשך יותר מ-3 שעות של "סיר לחץ" חטפנו ירי מסיבי של אלפי כדורים וזריקת מטענים. גלגלי ג'יפים נפגעו והחלפנו פנצ'רים בשטח. שמשות של כלי הרכב התנפצו כתוצאה מכמות הירי הבלתי ניתנת לתיאור שבוצע לעברנו. במהלך "קיפול" הכוח נעם רז ז"ל נפגע מירי מחבל של כדור בודד בגבו מטווח של כמה מאות מטרים בודדים."

מפקד הימ"מ אמר כי יבוצע תחקיר ביחידה. "הייתי מפקד הקורס שלו ואני מאוד גאה על כך. הוא היה מוותיקי הלוחמים שלנו. נבצע תחקיר ביחידה. אנחנו יחידה חזקה ונמשיך לפעול ולסכל פעילות טרור".

רס"ב נעם רז ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

Back to top button