חדשות הארץמבזקים

אירוע חמור: עימות בין ח"כ כסיף לשוטר סמוך להר חברון – צפו

היום (שישי) אירעה תקרית חריגה סמוך להר חברון כאשר ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת שהגיע לתמוך בתושבי מסאפר יטא תועד כשהוא פוגע עם רכבו בשוטר שחסם את דרכו ולאחר מכן אף חובט בראשו.

בין השניים התפתח עימות שכלל צעקות הדדיות כאשר השוטר הפנה אצבע לעבר פניו של כסיף ואמר לו: "אתה תזיז את הרכב שלך ואתה לא תיכנס בי. פעם אחרונה שאתה נצמד אליי". כסיף השיב לו: "לא נגעתי בך. אתה נתת לי מכה לפרצוף. מי אתה בכלל".

האירוע כאמור תועד ופורסם ברשתות החברתיות. כסיף ביקש בסיום האירוע את שמות השוטרים ונכנס לבסוף באופן רגלי כשרבו נשאר מאחור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מטעמו של כסיף נמסר בתגובה לאירוע: "היום הגענו לתמוך בתושבי מסאפר יטא הילידים, העומדים בפני הריסות בתיהם וגירושם מאדמתם לאור פסיקת בג"צ המתכחשת ושוללת את הדין הבינלאומי. השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים כשאיים ואמר לחברו "אם הוא [כסיף] ימשיך לא רק אעצור אותו אלא ארה בו". אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו. שוב המשטרה משקרת כדי לכסות על אלימותה, מחדליה ופשעיה."

ממשטרת ישראל נמסר כי "בימים האחרונים אנו עדים להתנהגות אלימה של שני חברי כנסת נגד אנשי משטרה והפרעה לביצוע תפקידם כחוק. במעשיהם עולה חשד לכאורה לביצוע עבירות פליליות נגד אנשי משטרה שעושים תפקידם כחוק, עבירות לכאורה שאינן קשורות בתפקידם הפרלמנטרי. מחוזות המשטרה בהם התרחשו האירועים התבקשו להעביר את כל החומרים לאח"מ וכעת האירועים נבחנים באגף לחקירות ומודיעין וככול שימצא כי בוצעו עבירות פליליות לכאורה, תועבר בקשה ליועצת המשפטית לממשלה בכדי לחקור אותם בהקדם."

האירוע עורר זעם רב ותגובות רבות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס לאירוע ואמר כי "כוחות הביטחון עומדים מול הטרור ומסכנים את עצמם בשטח. ‏כל יום, כל היום. ‏אני גאה בהם ומגבה אותם. אני מגנה בכל תוקף ורואה במלוא החומרה את ההתנהגות החמורה ומעודדת האלימות של אחמד טיבי ועופר כסיף שמתחבאים בפחדנות מאחורי החסינות, מפריעים לשוטרים בעבודתם ותוקפים אותם בלי בושה. ‏חסינות היא כדי לשרת את המדינה, לא כדי לפגוע בה".

שרת הפנים איילת שקד כתבה בזעם על האירוע בעמוד הטוויטר שלה: "שוטרות ושוטרים, לוחמי מג״ב וכל הכוחות שנמצאים בשטח גם ביום שישי בצהריים, כדי לשמור על כולנו: אני יודעת כמה קשה אתם עובדים בימים אלה ואיך אתם חוצצים בגופכם בין הטרור לאזרחי ישראל. תעשו את עבודת הקודש הזאת ותתעלמו מאנשים נאלחים כמו עופר כסיף. העם איתכם."

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בתגובה כי "ח"כ עופר כסיף חצה כל גבול והתנהל בצורה מחפירה כשהכה שוטר בראשו. בלתי נסבל שח"כים מנצלים פעם אחר פעם את חסינותם כדי לעשות הון פוליטי על גבם של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, ומפעילים כלפיהם אלימות פיזית. אם יש להם טענה – שיפנו אותה אליי, ולא ייטפלו לשוטרים ולשוטרות שמבצעים במסירות ובתנאים מורכבים את משימותיהם. בכוונתי לפנות בנושא ליושב ראש הכנסת וליועצת המשפטית לממשלה. לא אאפשר לחברי כנסת, ולא לאף אחד אחר, לתקוף שוטרים".

שר האוצר ויו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן קרא להסיר את חסינותו של כסיף ולהעמידו לדין: "תקיפת שוטרים בדרום הר חברון על ידי עופר כסיף היא בלתי נסבלת – לא מדובר באירוע חד פעמי, אלא דפוס התנהגות קבוע. המתקפות הפיזיות והמילוליות שלו על מדינת ישראל ועל סמליה נמשכות שנים רבות ולכן יש להגיש נגדו כתב אישום באופן מיידי, להסיר ממנו את החסינות ולהעמידו לדין."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנה ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בדרישה לחקור את ח"כ עופר כסיף.

ח"כ בן גביר דורש מהיועצת המשפטית לממשלה "להגיש כתבי אישום, להפסיק את אוזלת היד והאדישות. תפקידם של היועמ"שית והמפכ"ל זה להגן על שוטרים. ח"כ אינו חסין לבצע עבירות פליליות ובמידה ולא ייפתחו חקירות ויוגשו כתבי אישום בן גביר הודיע כי יעתור לבג"ץ. אתמול טיבי תקף שוטר והיום כסיף מנסה לדרוס שוטר ותוקף אותו עם מכה לראשו. מדובר במחבלים שמקבלים כסף מהמדינה, צריך להעמיד אותם לדין ולהושיב אותם בכלא".

ח"כ שלמה קרעי שלח בעקבות האירוע הזה והאירוע בו תועד ח"כ אחמד טיבי מתעמת עם שוטרים ומבריח חשוד שהתכוונו לעצור, מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה. במכתב ציין ח"כ קרעי כי "חסינותם אינה מאפשרת להבריח חשודים או להכות את כוחות הביטחון, יש לפעול נגדם במישור הפלילי לאלתר".

Back to top button