חדשות הארץמבזקים

אורי סביר, מאדריכלי הסכמי אוסלו הלך לעולמו בגיל 69

הדיפלומט וחבר הכנסת לשעבר אורי סביר הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 69. סביר כיהן כמנכ"ל משרד החוץ וכחבר בכנסת ה-15 מטעם מפלגת המרכז.

סביר ז"ל מילא תפקידים רבים והחל את דרכו במשרד החוץ כשהיה ציר ההסברה בשגרירות בקנדה ולאחר מכן כקצין העיתונות בקונסוליה בניו־יורק. הוא שימש כיועצו של שמעון פרס בתקופה שהיה ראש ממשלה ושר החוץ ומאוחר יותר בשנת 1993 מינה אותו פרס למנכ"ל משרד החוץ.

אורי סביר ז"ל. צילום: חנניה הרמן/לע"מ

סביר היה מאדריכלי הסכמי אוסלו. הוא היה מעורב במשא ומתן על הסכם אוסלו ועמד בראש המשלחת של ישראל לשיחות החשאיות שהתנהלו בנורווגיה בתיווך טריה לארסן. הוא גם היה ממקימי מרכז פרס לשלום בשנת 1996 ושימש כמנכ"ל המרכז עד לשנת 1999.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הותיר אחריו אישה, ד"ר עליזה סביר, בתו הסופרת מיה סביר וארבעה נכדים.

ממרכז פרס לשלום נמסר: "מרכז פרס לשלום ולחדשנות אבל על לכתו של אורי סביר ז"ל. אורי, המייסד והמנכ"ל הראשון של המרכז, חתר כל חייו לפיוס בין עמי האזור. כדיפלומט מזהיר, חכם וברוך כישרונות מילא לצדו של שמעון פרס תפקיד משמעותי ורב חשיבות במאמץ להשכין שלום באזורנו. היוזמות שפיתח והוביל לעידוד שיתוף פעולה ישראלי-ערבי במגוון תחומים רחב, שיקפו את היצירתיות העצומה בה בורך ואת מסירותו המוחלטת לחזון השלום. מרכז פרס לשלום ולחדשנות מחבק באהבה רבה את רעייתו ד"ר עליזה סביר, בתו מיה וארבעת נכדיו, ואת משפחת סביר כולה ביום כה עצוב שבו הלך מאתנו אורי יקירנו."

אורי סביר ז"ל. צילום: משה מילנר / לע"מ

שר החוץ יאיר לפיד כתב בעמוד הטוויטר שלו: "איבדנו היום דיפלומט גדול, מנכ״ל משרד החוץ לשעבר, אורי סביר. אדם שהקדיש את חייו למדיניות החוץ הישראלית וששאף למזרח תיכון אחר. הוא עשה זאת באמונה שלמה ובכישרון רב. תרומתו למדינת ישראל עצומה ומורגשת עד היום. יהי זכרו ברוך."

אורי סביר ז"ל. צילום: חנניה הרמן/לע"מ
אורי סביר ז"ל. צילום: יעקב סער, לע"מ

Back to top button