חדשות הארץמבזקים

הציל חיים בחייו וכך גם במותו: נעם רז ז"ל הובא למנוחות, אבריו נתרמו

לוחם הימ"מ, רס"ב נעם רז ז"ל הובא היום (ראשון) למנוחות בבית הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים.

נעם, בן 47 בנופלו, תושב היישוב קידה שבבנימין, לוחם ותיק בימ"מ אשר שימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף, נפצע בעת פעילות מבצעית ביום שישי האחרון (13-05-2022) במהלך חילופי אש עם מחבלים בכפר בורקין שבנפת ג'נין שבחטיבה המרחבית מנשה. הוא פונה אל בית החולים רמב"ם בחיפה במצב קשה ולאחר פעולות החייאה שלמרבה הצער לא צלחו, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

ראש הממשלה נפתלי בנט פתח הבוקר את ישיבת הממשלה עם דברי הספד: "במהלך סוף השבוע איבדנו את אחד מטובי אנשינו – לוחם הימ"מ, רב-נגד נועם רז זכרו לברכה, שנפגע בפעולה יזומה נגד מחבלים באזור ג'נין. נועם שירת בימ"מ במשך 23 שנים, במהלכן השתתף בפעולות רבות להגנה על ביטחון אזרחי ישראל. נועם היה אוהב ישראל וגיבור ישראל. רק לפני מספר שבועות הציל נועם את חייו של סגן-ניצב ש', שנפצע קשה בהיתקלות עם חוליית מחבלים באיזור טול כרם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנט הוסיף כי "נועם, תושב היישוב קידה, הותיר אחריו את אפרת ו-6 ילדים, וגם מורשת ברורה – לאהוב את ארצנו, לתרום למדינתנו, ולהילחם באויבינו בנחישות ללא פשרות. בשם ממשלת ישראל ובשם העם כולו – אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, יהי זכרו ברוך."

רס"ב נעם רז ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

הציל חיים בחייו וכך גם במותו

המרכז הלאומי להשתלות הודיע הבוקר כי משפחתו של נעם הסכימה לתרומת איבריו להצלת חיים. נעם היה חתום על כרטיס אדי. אפרת אשתו של נעם, מילאה את רצונו לתרום איברים ולהציל חיים. בבית החולים רמב"ם יונצלו קרניות עיניו ויושתלו בהמשך בחולים הממתינים להשתלה.

השרשרת האנושית לזכרו של נעם רז הי"ד

תושבי בנימין ליוו את חזרת משפחת רז ממסע הלוויה לביתה בקידה עם דגלי ישראל בצמתים בכביש 60

כבר בבוקר עמדו תושבים ותלמידים רבים בצמתים עם דגלי ישראל כדי ללוות את משפחת רז בדרכה למסע הלוויה של נעם בהר הרצל.

גם בדרך חזרה עמדו תושבים רבים. בצומת שער בנימין עמדו רבים מעובדי המועצה האזורית בנימין שיצאו ממשרדי המועצה אל הצומת עם דגלי ישראל.

גם בצומת עפרה, ובצומת המשטרה הבריטית הגיעו תושבים. כך גם בצומת שילה ובאזור יישובי גוש שילה בואכה ליישוב קידה עמדו תושבים רבים עם דגלי ישראל וביקשו לשלוח חיזוק ותמיכה במשפחה.

מסע הלווית נעם רז הי"ד בדרך להר הרצל ליד היישוב עפרה. קרדיט: יהושע מנשה

ראש המועצה ישראל גנץ ספד לנעם רז מוקדם יותר: "בנפילתו של נעם, נפער חלל ענק לעם ישראל כולו, לתושבי בנימין, לקהילת קידה וכמובן אבדן אישי להורים ולאחים של נעם, לאפרת ולילדיו בארי, איתם, בניה, שגב, נוה והללי. אנחנו מחבקים אותם חיבוק גדול וקרוב לליבנו."

עוד הוסיף ראש המועצה: "גיבור ישראל התהלך ביננו. אנחנו נמשיך בדרכו ובמורשתו של נעם שכה אהב וטיפח את הארץ ועסק ביישובה. נמשיך בע"ה להעמיק שורשים ולהרחיב את היישוב קידה שהוא היה ממקימיו ונשתדל ללכת בדרכו הצנועה. נעשה זאת בראש מורם. בדרכי נעם ובדרך של נצח ישראל. אני מבקש לשלוח חיזוק מכל תושבי בנימין לקהילת קידה היקרה."

צילום: דוברות בנימין
צילום: דוברות בנימין

Back to top button