צרכנות

מה חשוב לדעת על וויטמין סי?

הידעתם? ויטמין סי, הוא וויטמין אשר לוקח חלק בלא פחות מ-300 תהליכים ביולוגיים בגוף ולכן, הוא נחשב לחיוני ובעל השפעה גדולה במיוחד על תפקוד הגוף.

התועלות של וויטמין זה באות לידי ביטוי גם בעובדה שהוא ניחן בפעילות נוגדת חמצון וכחלק מכך, עליו להגן על הגוף מפני הנזקים השונים אשר נגרמים על ידי הרדיקלים החופשיים.

התועלות השונות של וויטמין סי

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רשימת התועלות של וויטמין סי היא ארוכה וכוללת בין היתר:

תרומה לשמירה על בריאות העצם.

תרומה לשמירה על השיניים.

תפקיד חשוב ומשמעותי ביצירה של רקמות חיבור בגוף.

חיוני ליצירת קולגן (אשר משפיע במידה רבה בשמירה על מראה עור צעיר, חיוני ובריא).

מסייע להחלמה ממצבים כמו פציעות מסוגים שונים ורקמות פגועות.

בעל יכולות לפירוק של רעלים בכבד.

מניעה של קטרקט והגנה על רשתית העין מפני מצבים שונים.

מתפקד כגורם אשר מסייע בקליטה טובה יותר של ברזל בגוף.

כאמור, אלו הם רק חלק קטן מהיתרונות הרבים אשר טמונים בוויטמין סי ומדובר בתועלות אשר יכולות להיות בעלות חשיבות גבוהה לאנשים משני המינים ובכל קשת הגילאים.

מבחינת המינונים המומלצים, יכולים להיות הבדלים בין אנשים בגילאים שונים, במצבים שונים ובמשקלי גוף שונים.

הכמות המקסימאלית של וויטמין סי אותה מומלץ לקחת ביום היא 2 גרם ליום – כאשר, יש לשים לב שצריכת וויטמין סי בכמויות גדולות יותר, עלולה לגרור מצבים כמו שלשולים, קלקול קיבה עוד.. ולכן, כדאי לשים דגש גם על הנושא הזה ומי שצורך תוספי תזונה, יקפיד על יישום הוראות השימוש.

ויטמין סי ואנטי אייג'ינג

לוויטמין סי יש יכולת גדולה ומשמעותית בכל מה שקשור להאטה של תהליכי ההזדקנות ולשמירה על מראה העור.

אחד מהיתרונות הבולטים של ויטמין סי באים לידי ביטוי בעובדה שהוא משמש כחומר בסיס ליצירה של קולגן – שהינו חלבון אשר תורם תרומה גדולה למראה הצעיר, הבריא והרענן של העור.

כיום, כאשר יותר ויותר אנשים מבקשים ליהנות ממוצרי טיפוח טבעיים, גם היצע האפשרויות גדל בהתאם וכאמור, ניתן למצוא לא מעט תכשירים לעור אשר עשירים בוויטמין סי – לכן, כדאי לבדוק את הרכיבים לפני שבוחרים באותם התכשירים.

ויטמין C וחיזוק מערכת החיסון

ויטמין C מהווה כנוגד חמצון עוצמתי במיוחד, אשר בכוחו להגן בצורה מיטבית על הגוף מפני מזהמים חיצוניים מסוגים שונים ובין היתר: וירוסים, פטריות, חיידקים מסוגים שונים ועוד..

ביכולתו של ויטמין C לגרום לעלייה של ערכים שונים בתאי הדם הלבנים, כך שהוא תורם תרומה גדולה גם להגנה של הגוף מפני מחוללי מחלות מסוגים שונים.

מהיכן ניתן לקבל ויטמין סי?

ויטמין סי מצוי במגוון רחב מהמאכלים אותם אנו צורכים ובין היתר: פירות הדר, עגבניות, פלפלים, ירקות ירוקים ועוד..

כיום, ניתן למצוא גם לא מעט תכשירים לגוף שהינם עשירים בוויטמין סי כמו לדוגמא, סרום ויטמין סי ומוצרים רבים נוספים – בעיקר כאלו אשר נחשבים לבעלי תועלות בכל הנושא של אנטי אייג'ינג.

כמובן, שקיימת אפשרות לצרוך תוספי תזונה של ויטמין סי וכך להשלים, במקרים של חוסרים.

כאמור, לוויטמין סי יש תפקיד חשוב לשמירה על בריאות ומראה הגוף ומודעות לתועלותיו הרבות, מהווה כצעד ראשון ומשמעותי בדרך ליהנות מכל התועלות הרבות אשר טמונות בו.

בשלב הבא, כדאי לערוך היכרות עם כל אותם המוצרים אשר עשירים בוויטמין סי ובתועלות שכל אחד מהם יכול לספק לגוף של המשתמש – יש לקחת בחשבון כי קיימים הבדלים בין תכשירי טיפוח העשירים בוויטמין C לבין תכשירים המיועדים לנטילה דרך הפה כמו תוספי תזונה וכיוצא בזה..

Back to top button