חדשות הארץמבזקים

דרישה מהיועמ"ש: הסירי חסינותם של חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף

בארגון 'בצלמו' דרשו היום (ראשון) מהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה במכתב ששיגרו אליה, להורות על הסרת חסינותם של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת שהשתתפו בתקריות החמורות בסוף השבוע. כזכור בסוף השבוע האחרון תועדו חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף בשני תקריות שונות פוגעים בשוטרים ותוקפים אותם באלימות.

עוד דרשו בארגון להורות על העמדתם לדין של חברי הכנסת איימן עודה והיבא יזבק, על מקרי עבר של אלימות והכאת כוחות הביטחון. בנוסף דרש בצלמו להעמיד לדין חכי"ם ערבים נוספים בעוון הסתה והמרדה.

פתיחה בחקירה נגד חברי הכנסת כסיף ואחמד טיבי על אלימות ופגיעה בשוטרים

מארגון בצלמו נמסר: "בשנים האחרונות מוביל ארגון בצלמו את המאבק בהסתה הערבית לאלימות וטרור. ארגון בצלמו כבר פנה בעבר ליועמ"ש להעמיד לדין את ח"כ היבא יזבק ואיימן עודה אשר הסיתו לטרור ותמכו במחבלים. למרות פניית הארגון בשנת 2019 טרם נתקבלה החלטה בעניין, כך גם תלונות שהוגשו נגד חה"כ איימן עודה על המרדה והסתה לטרור ורצח או תקיפת ח"כ בן גביר טרם ניתנו בהם החלטות. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בתגובה: "עיני כל אזרחי ישראל נשואות כעת ליועמ"ש. האם היא תחליט שהחוק חל על כולם באופן שווה יהודים וערבים ,או שישנה אכיפה בררנית כלפי ערבים ושמאלנים והם לא נחקרים. חשוב להבין שהציבור לא טיפש ומבין שמשמעות שתיקתה של היועמ"ש הינה מתן גיבוי לפגיעה בשוטרים וכוחות הביטחון."

צילום: הרשימה המשותפת

Back to top button