מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן קורא להחרים את אבו מאזן: "הוא לא יכול להיות פרטנר לשום דבר"

שר האוצר ויו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פתח לפני זמן קצר את ישיבת הסיעה של "ישראל ביתנו", חיזק את כוחות הביטחון שהצליחו למנוע הלילה פיגוע בשומרון ועצרו מחבל עם גרזן.

בדבריו, התייחס ליברמן לאבו מאזן ולסוגיה הפלסטינית: ״מה שראינו בחודש האחרון זה ניצול ציני של אבו מאזן, של כל אירוע מצער וכל תקלה, על מנת להסית נגד מדנת ישראל. לכן אני קורא לכל בכירי ונציגי הממשלה הישראלית פשוט להחרים פגישות עם אבו מאזן, אסור להפוך אותו ללגיטימי. בן אדם שמגיש תביעות נגד המדינה ונגד חיילי צה״ל, תובע אותם על פשעי מלחמה הוא לא יכול להיות פרטנר לשום דבר."

"צריך להפסיק עם כל העלייה לרגל והמפגשים איתו. הבן אדם לא לגיטימי הוא מחבל בדיוק כמו כל שאר המחבלים, הוא עוסק בטרור מדיני ולפעמים הטרור הזה יותר מסוכן ויותר פוגע מטרור קובנציונאלי. אבו מאזן הוא לא איש שלום, הוא מחבל שעוסק שנים רבות בטרור מדיני. אי אפשר לתת לו לגיטימציה, הוא לא יכול להיות פרטנר, מדובר במישהו שמוציא את דיבתה של מדינת ישראל כל הזמן, חדשות לבקרים, מסרב לשתף פעולה בחקירה במקרה של עיתונאית אלג׳זירה ומסתיר את הממצאים ומאשים אותנו ברצח בכוונה תחילה״. הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר התייחס למתן נקודות זיכוי ומענק עבודה: ״אני מקווה שאנחנו נעביר בקריאה שניה ושלישית את הצעות החוק למתן נקודות זיכוי ומענק עבודה. ברגע שהחוק עובר, מענק העבודה לאלה שמשתכרים בשכר נמוך, יעניק תוספת של 5-6 אלף ש״ח״.

בנוסף, התייחס ליברמן לחוק ׳ממדים ללימודים׳: ״כמובן אנחנו מאוד לוחצים להעביר את חוק ׳ממדים ללימודים׳. אותי מרגיזה הצביעות של הליכוד והאופוזיציה, מדובר באנשים שלא עשו כלום ונתניהו שדאג לטרפד ולהקפיא את כל תוכנית מיגון הצפון, שלא העלו את דמי הקיום לחיילי צה״ל, לא יזמו את חוק ׳ממדים ללימודים׳ ועכשיו הם מבקשים שבמקום מימון של שני שליש, שניתן 100 אחוז. הם סוג של טרמפיסטים וטפילים קלאסיים, אנשים שלא עושים שום דבר ויודעים רק לתפוס טרמפ וכל הזמן להקצין. אני מתבייש שכך הם מתנהלים כלפי חיילי צה״ל."

עוד אמר כי "המהלך וההצעה של ממדים ללימודים התחילה כשהייתי שר ביטחון ובזמנו זה התבסס על הרבה תורמים מ-IDF וארגון של ידידי צה״ל ותומכי צה״ל בארה״ב, ולאחר משברים התרומות הפסיקו לכן החלטנו שנעביר את זה בחקיקה, שבלי קשר למצב הכלכלי, כל החיילים הקרביים והבודדים יקבלו שני שליש מתשלום עבור תואר ראשון, כאשר מה שיש להם מאותם כספי פיקדון יספיק להשלמת המימון המלא לתואר. זה האיזון הנכון בין הצורך לבין היכולת. גם במקרה זה, ׳ממדים ללימודים׳, החוק שאנחנו מובילים בקואלציה הוא המהלך שהובלתי עוד כשהייתי שר הביטחון ב-2018 יחד עם הרמטכ״ל דאז גדי אייזנקוט ומנכ״ל משרד הביטחון אודי אדם שהיו פרטנרים נהדרים, ובכל מיני תירוצים האופוזיציה מנסה להכשיל ולפגוע בכל החיילים הקרביים והחיילים הבודדים״.

צילום: דוברות הכנסת- יהונתן סמייה

Back to top button