מבזקיםספורט

בני סכנין נקנסה ב- 250 אלף ש"ח: "יריקה בפרצופם של אלפי אוהדי מכבי חיפה"

מנהלת ליגת העל בכדורגל קנסה הבוקר (שלישי) את בני סכנין בסכום חסר תקדים של 250,000 ש"ח משום שדאגה רק למחצית מכמות הסדרנים הנדרשת, מה שגרם לביטול המשחק באצטדיון בפתח תקווה על ידי המשטרה שעתיים לפני פתיחתו. המשחק היה אמור להיות משחק ההכתרה של מכבי חיפה. בנוסף, המנהלת עצרה את העברת הכספים למועדון.

יו"ר המנהלת ארז כלפון האשים במכתב שנשלח לאנשי סכנין: "המשחק בוטל עקב היערכות רשלנית, לקויה וחובבנית מצדכם. לצערנו אין המדובר ב"תקלה" או בחוסר תשומת לב רגעי אלא בדפוס פעולה עקבי, מזלזל ולא מקצועי מתוך ראייה קצרת טווח, רצון להגדיל הכנסות, בין היתר על חשבון בטחון האוהדים ורווחתם, ותפיסה לקויה של בעלי התפקידים את מחויבויותיהם ותוך ביזוי כלפי הכדורגל הישראלי, הגופים המנהלים אותו ומעל הכל תוך פגיעה חמורה באוהדי הכדורגל הישראלי."

עוד כתב" אנו סבורים כי אין צורך להרחיב היריעה אודות היקף הנזק אשר נגרם למנהלת, לאוהדים , למועדון הכדורגל מכבי חיפה ואוהדיו המסורים ולגורמים רבים נוספים כתוצאה מהתנהלותכם וכמובן לנזק התדמיתי האדיר אותו המועדון גרם (שוב) לכדורגל הישראלי. ביטול המשחק מהווה אירוע מחפיר ומביש בתולדות הכדורגל והמנהלת, לא פחות מיריקה בפרצופם של מליוני אוהדי כדורגל ואלפי אוהדי מכבי חיפה, אשר יצאו ממקומות העבודה ובאו עם נשיהם וילדיהם, תוך השקעת משאבים זמן וכסף, בכדי לחגוג אליפות עם קבוצתם ובמקום זאת חוו מפח נפש ואכזבה רבה. מובן כי אין בכוונתנו לעבור על כך לסדר היום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום כתב: "לאור האמור לעיל, ונוכח הנזקים האדירים אשר נגרמו ויגרמו למנהלת ומי מטעמה, החלטתי בשלב זה על קיזוז סך של 250,000 ש"ח מהסכומים המגיעים למועדון מהמנהלת; בנוסף הנחיתי על עצירת כל העברת כספים למועדון עד לבירור מלוא הנזקים כמו גם להחזר כספי מלא לאוהדים שרכשו כרטיסים במיטב כספם."

שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב לאירוע: ״האירוע אתמול בפתח תקווה חמור ביותר. העובדה שמשחק כדורגל מבוטל, בוודאי בהתראה קצרה, בשל אי עמידה בהנחיות המשטרה היא מאכזבת ולא מתאימה לליגה מקצוענית שמכבדת את עצמה. אני מצפה מכל קבוצה בליגה לעמוד בכל הוראות המשטרה לקיום משחק כדורגל, בלי תירוצים ובלי עיגולי פינות. הבוקר שוחחתי עם יו"ר המינהלת ארז כלפון וביקשתי ממנו לעשות תחקיר יסודי על אירועי אתמול ולהפיק את הלקחים הנדרשים. כלפון עדכן בפעולותיו ואני מצפה ומאמין שהמינהלת יפעילו את סמכויותיהם בנושא. בלי אוהדים אין כדורגל. ולא יתכן שהם ימשיכו לשלם מחיר על כשלים של חלק ממנהלי הקבוצות."

ח"כ איתמר בן גביר אמר: "קבוצה שאוהדיה קוראים קריאות "ברוח בדם נפדה את אלאקצא", שמניפים דגלי אש"ף וחמאס. אסור שתשחק בליגת העל. הגיע הזמן שבהתאחדות לכדורגל יתעוררו ואם לא פועלים נגדם על הקריאות הגזעניות הם חייבים לפעול נגדם לאחר שביטלו משחק כדורגל."

צילום: pixabay

Back to top button